ضبط ویدیوی 4K ProRes در آیفون ۱۴ پرو، حداقل به مدل ۲۵۶ گیگابایتی نیاز دارد

ضبط ویدیوی 4K ProRes در آیفون ۱۴ پرو، حداقل به مدل ۲۵۶ گیگابایتی نیاز دارد

برای ضبط ویدئوهای 4K ProRes در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان باید از مدل ۲۵۶ گیگابایتی یا مدل‌هایی که حافظه‌ی ذخیره‌سازی بالاتری ارائه می‌دهند استفاده کنید.

ضبط ویدئوهای ProRes در مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۴ پرو به وضوح 1080p با سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه محدود شده است. درواقع کاربران برای ثبت ویدئوهای 4K ProRes با سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه، باید از مدل ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی آیفون ۱۴ پرو استفاده کنند.

اپل در رویداد معرفی سری آیفون ۱۴ اعلام کرد نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی مدل‌های پرو این گوشی‌ها از ضبط ویدئوهای ProRes با کیفیت 1080p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند و مدل ۲۵۶ گیگابایتی به بالا امکان ضبط ProRes با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را ارائه می‌دهند.

به گزارش مک‌رومرز، عدم پشتیبانی از ضبط ویدئوی 4K ProRes در مدل‌های ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۴ پرو، احتمالاً به‌دلیل حجم بسیار زیاد فایل‌های 4K است. اپل می‌گوید یک ویدئو ۱۰ بیتی ProRes یک دقیقه‌ای با وضوح 1080p تقریباً ۱٫۷ گیگابایت حجم خواهد داشت و اگر وضوح آن به 4K ارتقا یابد، حجم آن به ۶ گیگابایت خواهد رسید.

ProRes که اولین‌بار با مدل‌های پرو آیفون ۱۳ معرفی شد، به خانواده‌ای از کدک‌های اپل اشاره دارد که می‌توانند ویدئوها را با حفظ کیفیت بالای تصویر، فشرده کنند. غول فناوری مستقر در کوپرتینو می‌گوید ProRes به‌عنوان فرمت جهانی برای ویدئوهایی با کیفیت بالا مثل تبلیغات و فیلم‌های بلند طراحی شده است.

شایان‌ ذکر است که امکان ضبط ویدئو ProRes در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس استاندارد وجود ندارد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)