بازیابی 70 درصدی عملکرد ماینینگ کارت‌های گرافیک RTX 30 LHR با نرم‌افزار NBMiner

بازیابی 70 درصدی عملکرد ماینینگ کارت‌های گرافیک RTX 30 LHR با نرم‌افزار NBMiner

بازیابی 70 درصدی عملکرد ماینینگ کارت‌های گرافیک RTX 30 LHR با نرم‌افزار NBMiner

آپدیت 39.0 نرم‌افزار NBMiner می‌تواند عملکرد کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30 LHR در استخراج رمزارزها را تا 70 درصد بهبود ببخشد.

بر اساس پست وبلاگی توسعه‌دهندگان ابزار NBMiner، آپدیت این نرم‌افزار می‌تواند موجب بازیابی 70 درصدی ظرفیت استخراج کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30 LHR شود. انویدیا در ماه فوریه سری Lite Hash Rate کارت‌های گرافیک RTX 3070 ،RTX 3080 و RTX 3060 Ti را به‌طور ویژه‌ای برای مقابله با به‌کارگیری این پردازنده‌های گرافیکی در مصارف ماینینگ به بازار عرضه کرد و گفته شده بود نمی‌توان از طریق تکنیک‌های نرم‌افزاری این محدودیت‌ها را دور زد. البته انویدیا با انتشار «تصادفی» نسخه بتای درایور RTX 3060، خود موجب غیر فعال شدن محدودیت نرخ هش این کارت شده بود.

در حال حاضر به جز GeForce RTX 3090 تمامی کارت‌های گرافیک سری NVIDIA RTX 30 به‌صورت پیش‌فرض به ابزار محدودکننده‌ی LHR مجهز می‌شوند. اخیرا شایعاتی مبنی بر قفل‌گشایی از این محدودیت‌ در برخی گروه‌های خصوصی استخراج رمزارزها منتشر شده بود که هنوز مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نشده است.

آپدیت NBMiner عملکرد ماینینگ کارت‌های گرافیک LHR را قفل‌گشایی نمی‌کند. در واقع این ابزار، حداکثر مقدار نرخ هش مجاز برای یک GPU را مجددا تنظیم و مثلا 68 درصد عملکرد بهتر را در زمان استخراج اتریوم با استفاده از الگوریتم ethash ارائه می‌کند (در حال حاضر الگوریتم دیگری به جز این مورد پشتیبانی نمی‌شود).

البته عملکرد 68 تا 70 درصدی، هنوز به خوبی کارت‌های گرافیک اورجینال Ampere RTX 30 نیست؛ اما قطعا بهتر از 50 درصدی است که در نسخه LHR قابل دسترسی است. باید دید آیا این ترفندها می‌تواند دوباره ماینرها را به خرید این محصولات علاقه‌مند کند؟ در این صورت باید مجددا انتظار کمبود عرضه و افزایش قیمت این GPU-ها در بازار باشیم.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)