۸۱ درصد آیفون‌های فعال در دنیا از iOS 16 استفاده می‌کنند

۸۱ درصد آیفون‌های فعال در دنیا از iOS 16 استفاده می‌کنند

به رویداد WWDC 2023، نزدیک می‌شویم و به‌ همین مناسبت، اپل آماری از کاربران iOS 16 و iPadOS 16 منتشر کرده است.

اپل، چند روز قبل از معرفی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS در مراسم WWDC، آماری از کاربران iOS 16 منتشر کرده؛ این آمار نشان می‌دهد ۸۱ درصد تمامی آیفون‌ها از iOS 16 استفاده می‌کنند. به گزارش اپل اینسایدر، آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS نسبت به اوایل سال جاری، ۷۲ درصد بهبود یافته است.

۸۱ درصد از گوشی‌های آیفون فعال در دنیا، از iOS 16 استفاده می‌کنند و تنها ۶ درصد از تمامی آیفون‌ها از iOS 15 و بقیه از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

۹۰ درصد آیفون‌هایی که طی چهار سال اخیر معرفی شده‌اند، از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS بهره می‌برند و ۸ درصد از آن‌ها از نسخه‌ی ۱۵ و ۲ درصد از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

سیستم‌عامل iOS 16 در شهریور سال ۱۴۰۱ منتشر شد و رقیب اندرویدی آن که اندروید ۱۲ است، در ۲۱ مهرماه سال ۱۴۰۱ در دسترس کاربران قرار گرفت؛ به گزارش اندروید سنترال، نسخه‌ی جدید اندروید را تنها ۱۲٫۱ درصد از گوشی‌های فعال اندرویدی استفاده می‌کنند.

نباید از اختلاف آمار به‌روزرسانی اندروید و iOS شگفت‌زده‌ شد؛ چرا که اپل به‌روزرسانی گسترده‌تری نسبت به اندروید برای گوشی‌های خود ارائه می‌دهد. همچنین کمپانی‌های زیادی گوشی‌های اندرویدی تولید می‌کنند؛ اما سیستم‌عامل iOS، تنها برای آیفون‌ها است.

در دومین ماه سال ۲۰۲۳، تنها ۵۰ درصد از تمام آی‌پدهای فعال در دنیا از iPadOS 16 استفاده می‌کردند که این عدد افزایش قابل توجهی داشته است. اکنون، ۷۱ درصد آیپدهای فعال، نسخه‌ی ۱۶ سیستم‌عامل iPadOS را اجرا می‌کنند.

۷۶ درصد از آیپدهای عرضه‌شده در چهار سال گذشته دارای iPadOS 16 هستند. ۱۸ درصد هنوز از iPadOS 15 استفاده می‌کنند و ۶ درصد نیز نسخه‌های قدیمی این سیستم‌‌عامل را در دل خود دارند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)