یک افشاگر خوش‌سابقه مدعی تجهیز آیفون ۱۵ به فریم تیتانیومی شد

یک افشاگر خوش‌سابقه مدعی تجهیز آیفون ۱۵ به فریم تیتانیومی شد

مارک گارمن، افشاگر خوش‌سابقه، می‌گوید اپل در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا از فریم تیتانیومی استفاده می‌کند که مستحکم‌تر از فولاد است.

بلومبرگ در گزارشی اختصاصی با تأیید ادعای چند افشاگر دیگر می‌گوید اپل امسال در تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ از داینامیک آیلند (حفره‌ی کپسولی نمایشگر) استفاده می‌کند. در حال حاضر صرفا گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به این مشخصه‌ی ظاهری مجهزند.

به گفته‌ی مارک گارمن، اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را همچون خانواده‌ی آیفون ۱۴ در چهار مدل روانه‌ی بازار می‌کند. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو نمایشگر ۶٫۱ اینچ خواهند داشت و آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو مکس به نمایشگر ۶٫۷ اینچ مجهز خواهند بود. برخی از شایعه‌ها می‌گویند قوی‌ترین مدل آیفون ۱۵ به‌جای پسوند پرو مکس، پسوند اولترا را یدک می‌کشد.

داینامیک آیلند حفره‌ای کپسولی‌شکل است که در بالای نمایشگر آیفون قرار می‌گیرد و جایگزین ناچ (بریدگی) می‌شود. داینامیک آیلند با بهره‌گیری از نرم‌افزار، تغییر شکل می‌دهد. راس یانگ، افشاگر صنعت نمایشگر، قبلا ادعا کرده بود که هر چهار مدل از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ داینامیک آیلند خواهند داشت.

اپل قصد دارد برای اولین بار، در آیفون ۱۵ از درگاه USB-C استفاده کند تا شاهد پایان دوران آیفون‌های مجهزبه درگاه لایتنینگ باشیم. تجهیز آیفون به USB-C نتیجه‌ی قوانین سخت‌گیرانه‌ای است که اتحادیه‌ی اروپا در سال ۲۰۲۲ تصویب کرد.

مارک گارمن می‌گوید اپل امسال در مدل‌های پرو و پرو مکس از فریم تیتانیومی استفاده می‌کند که استحکام بالاتری دارد. همچنین در آیفون‌های رده‌بالای سال ۲۰۲۳، دکمه‌های کنترل صدا و پاور از مکانیزم غیرمتحرک استفاده خواهند کرد. در حال حاضر دکمه‌های آیفون به‌صورت فیزیکی حرکت می‌کنند. اپل برای بهره‌گیری از مکانیزم غیرمتحرک، دو موتور Taptic جدید به آیفون اضافه خواهد کرد تا فشردن دکمه‌ها حس‌و‌حالی شبیه ترک‌پد مک بوک به کاربر القا کند.

اپل در صورت پای‌بندی به سنت چند سال اخیر، گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را اواخر شهریور ۱۴۰۲ رونمایی می‌کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)