سهم AMD از پردازنده های مورد استفاده کاربران استیم به 30 درصد رسید

سهم AMD از پردازنده های مورد استفاده کاربران استیم به 30 درصد رسید
شرکت ولو، مالک فروشگاه استیم، به تازگی آماری منتشر کرده است که نشان میدهد بالغ بر 30 درصد از کاربران این سرویس از پردازنده‌ی مرکزی AMD برای اجرای بازی استفاده میکنند.

سهم AMD از پردازنده های مورد استفاده کاربران استیم به 30 درصد رسید

به گزارش تامزهاردور و با استناد به آمار منتشر شده از سوی فروشگاه استیم، سهم AMD از بازار پردازنده‌های این پلتفرم در بازه‌ی آوریل تا می (فروردین تا خرداد)، از 29/48 درصد به 30/13 درصد افزایش یافته است و به عبارتی، بیش از نیم درصد رشد کرده است.

به طور کلی انتظار میرود روند افزایش سهم AMD از بازار پردازنده‌های مرکزی ادامه داشته باشد؛ زیرا این شرکت در سال جاری میلادی پردازنده‌هایی بهتر از رقیب دیرینه اش یعنی اینتل روانه بازار کرده است و تعداد زیادی از آن ها به صرفه تر از پردازنده‌های تیم آبی هستند که میتوانند به متقاعد کردن تعداد بیشتری از گیمرها برای انتخاب پردازنده‌های AMD کمک کند.

در این گزارش آمده است که AMD با وجود عملکرد قابل قبول در فروش CPU، نتوانسته است پیشرفت مشابهی در بازار کارت گرافیک داشته باشد و نتایج نظرسنجی نشان میدهد که سهم آن در ماه می به 16/18 درصد کاهش یافته است. البته این کاهش چشمگیری محسوب نمیشود؛ زیرا کارت‌های گرافیک تیم قرمز از اواخر سال 2019 تقریبا 16 درصد از سیستم افراد شرکت کننده در این آمارگیری را تامین کرده اند.

از سوی دیگر، بخشی از این کاهش به مشکلات لجستیکی و کمبود جهانی تراشه مربوط میشود که به موجب آن، ای‌ام‌دی برخی از پردازنده‌های گرافیکی‌اش را با تاخیر و به صورت محدود روانه‌ی بازار کرده است. این شرکت در ماه آوریل با اذعان زمان‌بر بودن برگشت به حالت عادی، گفته بود حجم تولید GPU را افزایش میدهد؛ البته این وعده احتمالا تاثیر زیادی روی این آمار نداشته است.

آمار و ارقام استیم نماینده‌ی کل بازار پردازنده‌ی مرکزی و کارت گرافیکی نخواهد بود؛ زیرا بررسی سخت افزار استیم توسط تمامی کاربران انجام نمیشود و بیشتر میتواند دید جزئی از این بازار ارائه بدهد. طبق آمار، محبوب ترین پردازنده گرافیکی این پلتفرم، GeForce GTX 1060 است و تقریبا یک درصد از کاربران به نوعی با پردازنده‌هایی با سرعت کلاک کمتر از 1/4 گیگاهرتز کار میکنند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)