AMD احتمالا اولین مشتری فرآیند تولید 3 نانومتری سامسونگ خواهد بود

AMD احتمالا اولین مشتری فرآیند تولید 3 نانومتری سامسونگ خواهد بود
درآمد سالانه AMD در سال 2021 در مقایسه با سال گذشته 65 درصد افزایش یافته است و امکان دارد که این شرکت اولین مشتری فرآیند تولید 3 نانومتری سامسونگ باشد.

AMD احتمالا اولین مشتری فرآیند تولید 3 نانومتری سامسونگ خواهد بود

AMD در سال 2021 (1400) عملکرد چشمگیری در مقایسه با سال گذشته داشت. حالا به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد اولین مشتری فناوری پیشرفته فرآیند 3 نانومتری سامسونگ باشد. به گزارش gizmochina، ارتباط نزدیک TSMC، با اپل، AMD را به فکر همکاری با سامسونگ و استفاده از فرآیند 3 نانومتری آن انداخته است.

گفته می شود که کوالکام نیز قصد دارد تا از فرآیند تولید مشابه این غول فناوری کره ای استفاده کند. دلیل این اقدام هر دو تراشه ساز بزرگ، نارضایتی آن ها از همکاری TSMC با اپل گزارش شده است. 

صرف نظر از این شایعات، قرار است TSMC فرآیند تولید 3 نانومتری خود را از نیمه ی اول 2022 (اواخر 1400) شروع کند و با توجه به اینکه این شرکت تامین قطعات نیمه هادی اپل را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است، می توان حدس زد که اپل یکی از اولین مشتری های این شرکت تایوانی باشد.

در گزارش تحقیقاتی جداگانه ای از IC Insights، شرکت AMD در سال جاری عملکرد چشمگیری در بخش تولید قطعات نیمه رسانا داشته است و انتظار می رود که در صدر فهرست ده شرکت برتر در این حوزه قرار گیرد. شرکت مذکور در سال مالی 2021 (1400) در آمدی 16 میلیارد دلاری کسب کرده که 45 درصد بیشتر از درآمد 9/8 میلیار دلاری سال گذشته است. 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)