اپل ظاهراً روی مک‌بوک‌هایی با صفحه‌نمایش لمسی کار می‌کند

اپل ظاهراً روی مک‌بوک‌هایی با صفحه‌نمایش لمسی کار می‌کند

پس از سال‌ها زیربارنرفتن و بی‌میلی، اپل شاید بالاخره مک‌بوک‌هایش را به نمایشگرهای لمسی مجهز کند. طبق گزارش بلومبرگ، اپل فعالانه درحال‌کار روی این پروژه است و شاید از تمرکز دیرینه‌ی خود در طراحی سیستم دسکتاپ رایج بدون صفحه لمسی فاصله بگیرد.

گزارش بلومبرگ می افزاید اپل احتمالا مک‌بوک‌هایی با نمایشگر لمسی را تا سال ۲۰۲۵ به‌عنوان بخشی از نسل جدید مک بوک پرو عرضه خواهد کرد. این تغییر همچنین می‌تواند شاهد تغییر این شرکت از نمایشگرهای LCD به OLED برای مدل‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی پرو باشد.

گزارش دیگری از بلومبرگ نشان داد که اپل قصد دارد نمایشگر اختصاصی خودش را برای اپل واچ و آیفون بسازد. بااین‌حال، هیچ اشاره‌ای به ساخت نمایشگر برای مک‌بوک‌های این شرکت نشده است.

مدیران اپل از مدت‌ها پیش این عقیده را حفظ کرده‌اند که مک‌بوک‌ها نیازی به نمایشگر لمسی ندارند. درعوض، آن‌ها سال‌ها است که از افراد دعوت کرده‌اند اگر دستگاهی بزرگ با نمایشگر لمسی می‌خواهند، آیپد را انتخاب کنند. تنها کاری که اپل تابه‌حال برای آوردن نمایشگر لمسی در مک انجام داده، اضافه‌کردن تاچ‌بار روی کیبورد بود که به‌تدریج در مک‌بوک پروها درحال حذف شدن است.

اپل مدت‌ها است که ادعا می‌کند آیپد بهترین دستگاه با نمایشگر لمسی است. اگر این شرکت قصد عرضه‌ی مک‌بوک با نمایشگر لمسی را داشته باشد، شاید به‌تدریج از این موضوع فاصله بگیرد. درهمین‌حال، رقبای اپل از جمله مایکروسافت، لپ‌تاپ‌های لمسی با سبک طراحی‌های مختلف ساخته‌اند.

استیو جابز در سال ۲۰۱۰ گفت که نمایشگرهای لمسی لپ‌تاپ‌ها از نظر ارگونومی دردسرساز هستند. پس از مدت کوتاهی خسته می‌شوید و پس از یک دوره طولانی، دست شما توانایی ادامه‌ی کار را ندارد.

بااین‌حال، فناوری از آن زمان تکامل یافته است و اپل نیز محصولاتی مانند Apple Pencil را معرفی کرده است، ایده محصول دیگری که جابز از آن متنفر بود.

اخیراً، کریگ فدریگی، معاون ارشد اپل نیز به رایانه‌های شخصی با نمایشگر لمسی اشاره کرد و گفت «به نمایشگر لمسی علاقه ای ندارد».

از جنبه‌ی مثبت، اگر اپل تصمیم به اجرای این طرح بگیرد، اپلیکیشن‌های iOS روی مک‌بوک‌ها می‌توانند بهتر عمل کنند. این شرکت برای اولین‌بار ویژگی Project Catalyst را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد تا اپلیکیشن های iOS را به سیستم‌های دسکتاپ بیاورد.

اپل در حال قدم گذاشتن روی برنامه عملیاتی پیچیده‌ای است. از یک طرف، آیپدهای خود را در سال‌های اخیر قدرتمندتر کرده، به آن‌ها پردازنده‌های کلاس دسکتاپ داده و تعدادی از ویژگی‌های دسکتاپ را به iPadOS اضافه کرده است. بنابراین برای فروش آیپد و مک‌بوک با نمایشگر لمسی، اپل باید تمایز کافی را بین این دو محصول حفظ کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)