اپل با مک های جدید، پاییز و زمستان را برای طرفدارانش هیجان‌انگیز می‌کند

اپل با مک های جدید، پاییز و زمستان را برای طرفدارانش هیجان‌انگیز می‌کند

مارک گارمن در گزارشی به احتمال عرضه‌ی مک بوک پروهای نسل جدید در ماه آبان و بهره‌مندی مک مینی از پردازنده‌ی M2 اشاره کرده است.

شماری از افشاگران گفته بودند اپل هم‌زمان با آیپدهای نسل جدید، مک بوک‌های پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی مدل ۲۰۲۲ را نیز معرفی می‌کند؛ اما در‌نهایت این اتفاق نیفتاد. مارک گارمن، افشاگر بلومبرگ، در گزارشی اختصاصی می‌گوید مک بوک‌های پرو جدید اپل تا پیش از پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسند.

همان‌طورکه پیش‌تر گفته شده است، مارک گارمن نیز انتظار دارد مک بوک‌های پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید در کانفیگ‌های مختلف با پردازنده‌ی M2 Pro و M2 Max عرضه شوند. تراشه‌ی M2 Max مجهز به واحد ۱۲ هسته‌ای CPU (شامل هشت هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف) خواهد بود و ۳۸ هسته‌ی گرافیکی خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود M2 Max حداکثر ۶۴ گیگابایت رم یکپارچه داشته باشد.

ظاهراً کامپیوتر مک مینی قرار است به پردازنده‌ی M2 مجهز شود. این در حالی است که اپل پیش‌تر مدلی از مک مینی را با پردازنده‌ی M2 Pro در آزمایشگاه‌هایش بررسی کرده است. شرکت کوپرتینویی قبلاً از پردازنده‌ی M2 در مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی استفاده کرده است. M2 واحد هشت‌هسته‌ای CPU و واحد ده‌هسته‌ای GPU دارد.

مارک گارمن می‌گوید نسل جدید کامپیوتر مک پرو در کانفیگ‌های مختلف به پردازنده‌ی M2 Ultra و M2 Extreme مجهز می‌شود؛ دو پردازنده‌‌ای که به‌ادعای این افشاگر به‌ترتیب دو و چهار برابر قوی‌تر از M2 Max خواهند بود. گارمن می‌گوید اپل به‌طور‌سنتی کامپیوترهای خانواده‌ی مک را در نوامبر (آبان و آذر) و ژانویه (دی و بهمن) و بهار عرضه می‌کند. بدین‌ترتیب احتمالاً در هفته‌های آینده، مک بوک‌های پرو نسل جدید و مدتی بعد، مک مینی عرضه می‌شود. ناگفته نماند شاید مک پرو بهار عرضه شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)