اپل احتمالا استاندارد Wi-Fi 6E را به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا محدود کند

اپل احتمالا استاندارد Wi-Fi 6E را به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا محدود کند

منابعی آگاه ادعا کرده‌اند اپل در هر چهار مدل از سری آیفون ۱۵ سراغ استفاده از استاندارد Wi-Fi 6E می‌رود که پیش‌تر در آیپد پرو و مک بوک پرو حضور پیدا کرده است؛ با این‌حال اسناد جدید نشان می‌دهند Wi-Fi 6E صرفا به دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا (پرو مکس) محدود خواهد بود.

به گزارش مک‌رومرز، طرح‌واره‌ی منتسب‌به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا، ساختار آنتن‌های این دو گوشی را به تصویر می‌کشد. بر اساس این طرح‌واره،‌ گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس قرار است از استاندارد Wi-Fi 6 استفاده کنند.

اپل همین حالا در آیپد پرو، مک مینی و مک بوک پروهای جدید از استاندارد Wi-Fi 6E استفاده می‌کند. این شرکت پیش‌تر هرگز استانداردهای جدید وای‌فای را به مدل‌های پرو آیفون محدود نکرده و ظاهرا قرار است در سال ۲۰۲۳ شاهد تفاوت‌های بیشتری بین مدل‌های استاندارد و پرو باشیم. اپل در تلاش است تعداد بیشتری از طرفدارانش را به تهیه‌ی مدل‌های گران‌تر آیفون ترغیب کند.

Wi-Fi 6E استاندارد نسبتا جدیدی است و فعلا به‌صورت گسترده در دسترس قرار نگرفته. برای بهره‌مندی از مزایای Wi-Fi 6E باید روترها و مودم‌های مجهزبه این استاندارد را تهیه کنید. روترهای Wi-Fi 6E افزون‌بر باندهای ۲٫۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی، به باند ۶ گیگاهرتزی نیز مجهزند.

Wi-Fi 6E درمقایسه‌با Wi-Fi 6 پهنای باند بیشتر، سرعت اتصال بالاتر و تأخیر کمتر دارد. این استاندارد در باند ۶ گیگاهرتزی ۱٫۲ گیگاهرتز فرکانس بیشتر ارائه می‌دهد و پوشش گیگابیتی را برای کل خانه به ارمغان می‌آورد.

اپل در صورت پایبندی به سنت‌های چند سال اخیر، اواخر شهریور ۱۴۰۲ از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ پرده‌برداری می‌کند. احتمالا آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا اولین گوشی‌های دنیا با پردازنده‌ی سه نانومتری خواهند بود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)