اولین هدست واقعیت مجازی اپل احتمالاً با نام Reality Pro معرفی خواهد شد

اولین هدست واقعیت مجازی اپل احتمالاً با نام Reality Pro معرفی خواهد شد

به‌گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، اپل مشغول‌ کار روی حداقل سه مدل هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که اولین آن‌ها احتمالاً با نام Apple Reality Pro عرضه خواهد شد.

مارک گورمن در جدیدترین نسخه‌ی خبرنامه‌ی Power On خود اعلام کرد که اپل درحال‌حاضر مشغول تولید حداقل سه مدل هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی با شناسه کدهای N602 و N301 و N421 است. اولین دستگاه واقعیت‌ مجازی اپل N301 است که به‌گفته‌ی گورمن با نام تجاری Apple Reality Pro عرضه خواهد شد. به‌گزارش MacRumors، این هدست به‌عنوان رقیب پرچم‌دار هدست کوئست پرو آینده‌ی متا وارد بازار خواهد شد.

N602 نیز جانشین اولین مدل Reality Pro است و می‌تواند با قیمتی ارزان‌تر دردسترس خریداران قرار گیرد. N421 هم درواقع به عینک واقعیت افزوده‌ی اپل اشاره می‌کند؛‌ دستگاهی که از مدت‌ها قبل شایعه‌ها و گزارش‌های مختلفی درباره‌ی آن منتشر شده است. البته گورمن قبلاً اعلام کرده بود که شاید معرفی این محصول مدتی به‌تعویق انداخته شود.

جدیدترین گزارش گورمن نشان‌دهنده‌ی اولین نشانه‌های ملموس از اولین هدست واقعیت مجازی اپل است. ناگفته نماند نام Reality Pro با نامی مطابقت دارد که اپل اخیراً آن را به‌صورت تجاری ثبت کرده است. هفته‌ی گذشته، بلومبرگ اعلام کرد غول فناوری مستقر در کوپرتینو چند نام تجاری جدید ثبت کرده است که گمان می‌رود برای هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی این شرکت در نظر گرفته شده‌اند. این نام‌ها شامل Reality Pro و Proccessor و Reality One می‌شود.

به‌گفته‌ی تحلیلگر معروف، مینگ‌‌چی کو، اپل قصد دارد اولین هدست واقعیت مجازی خود را ژانویه‌ی ۲۰۲۳ معرفی کند. وی اعلام کرده است این محصول قابلیت‌های مختلفی مثل دو نمایشگر microLED با وضوح 4K، ماژول نوری، دو پردازنده‌ی اصلی، وای‌فای 6E، قابلیت ردیابی چشم و ردیابی ژست‌های حرکتی را ارائه خواهد داد. قیمت این هدست هنوز مشخص نیست؛ اما برخی گزارش‌های مرتبط به برچسب حدود ۳,۰۰۰ دلاری آن اشاره می‌کنند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)