اپل ارائه به‌روزرسانی میان‌نسلی iOS 14 را متوقف می‌کند

اپل ارائه به‌روزرسانی میان‌نسلی iOS 14 را متوقف می‌کند

اپل ارائه به‌روزرسانی میان‌نسلی iOS 14 را متوقف می‌کند

طبق اعلام اپل، این شرکت قابلیت به‌روزرسانی امنیتی iOS 14 را که به‌جای دریافت iOS 15 ارائه می‌شد، متوقف خواهد کرد.

اگر به خاطر داشته باشید، اپل زمانی که iOS 15 را منتشر کرد این امکان را به کاربران داد که نسخه‌ی جدید را دریافت نکنند و در همان iOS 14 از به‌روزرسانی‌های مهم امنیتی بهره‌مند شوند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که ویژگی مذکور آمار مهاجرت به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند اپل را در مقایسه با ادوار گذشته کند کرده و از سوی دیگر، عرضه‌ی iOS 15 آن‌چنان بی‌نقص نیز نبوده و کاربران چندین باگ را گزارش کرده‌اند که عمدتا اکنون اصلاح شده‌اند.

گویا این موارد تأثیری هرچند اندک بر روند انتقال به نسخه‌ی جدید داشته‌اند و ظاهرا کوپرتینویی‌ها قصد دارند به‌روزرسانی میان‌نسلی را برای iOS 14 را متوقف کنند.

اپل استدلال می‌کند که این گزینه دوره‌ای کوتاه‌مدت در روند گذار به نسخه‌ی جدید بوده است تا به آن امکان بدهد باگ‌های اولیه iOS 15 را برطرف کند. جالب است بدانید که پس از انتشار iOS 14.8.1 در اکتبر 2021، تا کنون هیچ به‌روزرسانی دیگری برای iOS 14 منتشر نشده است و اکنون حتی این به‌روزرسانی نیز برای کاربران در دسترس نیست. از قرار معلوم، کابران چاره‌ای جز ارتقاء به iOS 15 ندارند.

در اوایل ژانویه، آمار رسمی سیستم‌عامل نصب‌شده روی گوشی‌های آیفون نشان می‌داد که تا 11 ژانویه 2022، تنها 72 درصد از دستگاه‌های عرضه شده در چهار سال گذشته از نسخه‌ی iOS 15 استفاده می‌کردند. گفتنی است تمامی دستگاه‌هایی که با iOS 14 سازگار بودند، واجد شرایط دریافت نسخه‌ی جدیدتر نیز هستند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)