سامسونگ با عبور از اپل، برترین شرکت سازنده گوشی ۲۰۲۲ از نظر تعمیرپذیری شد

سامسونگ با عبور از اپل، برترین شرکت سازنده گوشی ۲۰۲۲ از نظر تعمیرپذیری شد

براساس مطالعه‌ی الکترونیکس هاب، سامسونگ عنوان تعمیرپذیرترین برند سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ را به‌ خود اختصاص داد و با اختلاف زیاد از اپل پیشی گرفت. این مطالعه داده‌های iFixit را جمع‌آوری کرده است تا براساس امتیاز میانگین زمان و سطح دشواری دستورالعمل‌های راهنمای تعمیر، تعیین کند کدام گوشی‌های هوشمند، راحت‌تر از سایر مدل‌ها قابل تعمیر هستند.

گوشی‌های گلکسی سامسونگ به‌عنوان تعمیرپذیرترین گوشی‌ها انتخاب شدند و گلکسی S22 اولترا پس‌ از گلکسی A40 و موتو G7 موتورولا رتبه‌ی سوم را در این فهرست به‌ دست آورد. میانگین زمان موردنیاز برای تعمیر گلکسی A40 معادل ۳۲٫۶ دقیقه بود و ۴۲٫۹ درصد از تعمیرهای آن آسان اعلام شد. این آمار برای گلکسی S22 اولترا به‌ترتیب ۴۸٫۱ دقیقه و ۳۳٫۳ درصد بود.

به گزارش گیزموچاینا، پیکسل ۷ گوگل کمترین امتیاز تعمیرپذیری سال ۲۰۲۲ را با میانگین زمان ۶۰٫۳ دقیقه به‌ خود اختصاص داد. مدت زمان میانگین برای تعمیر گلکسی نوت ۱۰ نیز ۵۸٫۴ دقیقه است و دستورالعمل‌های رفع مشکلات آن به‌عنوان «سخت» برچسب‌گذاری شد.

 

جالب اینکه سامسونگ در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۱۴ نیز به‌عنوان برترین برند از نظر آسان‌بودن تعمیرپذیری گوشی‌های هوشمند شناخته شده بود. به‌هرحال این برند در سال ۲۰۲۲ بار دیگر جایگاه اول را به‌دست آورده است.

تمرکز غول فناوری کره‌ی جنوبی بر قابلیت تعمیرپذیری گوشی‌های هوشمندش در محصولات جدید این شرکت ازجمله سری گلکسی S23 مشاهده می شود.

به‌طور کلی مطالعه‌ی الکترونیکس‌هاب، اهمیت تعمیرپذیری را به‌عنوان عامل کلیدی برای مصرف‌کنندگان هنگام انتخاب گوشی هوشمند، برجسته می‌کند. با پیشرو بودن سامسونگ در این حوزه، سایر برندها نیز احتمالاً تلاش خواهند کرد تا از روند کنونی پیروی و محصولاتی با قابلیت تعمیرپذیری بالاتر به بازار عرضه کنند؛ اقدامی که در نهایت به‌نفع خریداران گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)