بررسی انواع هارد دیسک های سیگیت

بررسی انواع هارد دیسک های سیگیت
بررسی انواع هارد دیسک های سیگیت

همیشه در بازار سخت افزار کشور هارد دیسک های تولیدی شرکت سیگیت جزو پرفروشترین هاردیسک ها قرار داشته است اما در بازار کنونی و برای انتخاب بهترین ها باید دانش و شناخت خوبی هم داشت با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به هارد دیسک های سیگیت و بررسی انواع آن ها.

سری BarraCuda (باراکودا)

در دسته باراکودا، چهار سری محصول ویژه برای استفاده مصرف‌کنندگان به چشم می‌خورد. مدل‌های ۲.۵ اینچی، مدل‌های ۳.۵ اینچی، مدل‌های ۲.۵ اینچی با پسوند پرو و بالاخره مدل‌های ۳.۵ اینچی با پسوند پرو که به ترتیب تا ظرفیت ۵ ترابایت، ۸ ترابایت، یک ترابایت و بالاخره ۱۴ ترابایت در دسترس قرار گرفته‌اند.

تنوع گسترده، سرعت قابل توجه، تجهیز به فناوری Multi-Tier Caching و بالاخره سازگاری مناسب با دیگر تجهیزات سخت‌افزاری، از مشخصات قابل توجه این دسته از دیسک‌های سخت شرکت سیگیت است.

به عنوان نمونه، محصولات سری BarraCuda Pro‌ با فرم فاکتور ۲.۵ اینچی را می‌توان بهترین گزینه از نظر ابعاد و وزن، برای استفاده در اولترابوک‌ها و لپ‌تاپ‌های با ضخامت کم به حساب آورد. این درایوها با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه، در ظرفیت‌هایی تا ۱ ترابایت در دسترس قرار گرفته‌اند و برای دست‌یابی به نرخ بالای انتقال داده‌ها، سرعت ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه برای رد و بدل کردن اطلاعات از طریق آن‌ها در نظر گرفته شده است.

-مناسب برای انجام انواع نرم افزارهای محاسباتی و بازی (کامپیوترهای رومیزی)

-سیستم عامل، آرشیوی فیلم، عکس و موزیک (همه کاره)

-پرسرعت، قابل اعتماد

-تکنولوژی Multi-tire Caching

-مدل BarraCuda Pro با سرعت ۷۲۰۰

-حداکثر ظرفیت ۱۰ ترابایت

سری FireCuda (فایرکودا)

به طور کلی محصولات این دسته، گزینه‌ای ایده‌آل برای اجرای برنامه‌های سطح بالا و بازی‌های ویدئویی سنگین به حساب می‌آیند. دوام بالا در کنار ارائه ابزارهای مناسب برای مدیریت داده‌ها از دیگر مشخصات این دسته از محصولات است. این دسته از محصولات گزینه‌ای مناسب برای گیمینگ، اجرای برنامه‌های سطح بالا و اپلیکیشن‌های تولید محتوا هستند.

-مناسب برای نرم افزارهای محاسباتی سنگین و بازی (کامپیوترهای رومیزی)

– سیستم عامل و بازی

-سرعت بوت بالا

– ۵برابر سریعتر از هارد دیسک های معمولی

-حداکثر ظرفیت ۲ ترابایت

سری  IronWolf (آیرون ولف)

 Iron Wolf از نظر ظاهری به هر هارد دیسک ۳٫۵ اینچی عادی دیگری شباهت دارد، اما در باطن برای سیستم NAS (مخفف حافظه ی متصل به شبکه) ساخته شده است. در خانواده IronWolf ظرفیت های متنوعی از ۱ تا ۱۰ ترابایت وجود دارد تا برای هر کاربری یک مدل مناسب قابل انتخاب باشد. این شرکت، امکان افزایش ظرفیت داخلی تا این میزان را به لطف استفاده از گاز هلیوم فراهم آورده، عنصری که یک هفتم اکسیژن چگالی دارد و میزان سایش بین صفحات فشرده ی داخلی را کاهش می دهد.

مدل های بالاتر از ۳ ترابایت این هارد دیسک برای نخستین بار در نوع خود، به حسگرهای RV برای تشخیص لرزش های دَوَرانی که هنگام فعالیت هارد دیسک ایجاد می شود مجهز هستند.

قرار دادن چندین ترابایت حافظه داخل محیط ۳٫۵ اینچی هارد دیسک های IronWolf به فضای بسیار فشرده منجر می شود و این موضوع زمانی مشکل ساز تر خواهد بود که چندین عدد از این هارد دیسک ها را داخل یک دستگاه NAS در کنار یکدیگر قرار دهید. در این شرایط خفیف ترین لرزش ها هم می تواند عمر دستگاه را کاهش دهد یا آن را با مشکل روبرو کند، اما راه حل سیگیت برای این منظور موثر است و حسگرهای در نظر گرفته شده قادر هستند لرزش های وارد شده را تشخیص داده و خنثی نمایند. علاوه بر این تمام مدل های سری IronWolf قادر هستند در هر سال تا ۱۸۰ ترابایت تبادل داده توسط کاربران متعدد را بدون مشکل تحمل نمایند، رقمی که برای کاربران خانگی، شرکت های کوچک و حتی متوسط کفایت می کند.

-مناسب برای تجهیزات ذخیره سازی شبکه(NAS و سرورها)

-عمر طولانی

-سرعت Write مناسب

-حداکثر ظرفیت ۱۰ ترابایت

سری SkyHawk (اسکای هاک)

در دسته اسکای‌هاوک از درایوهای اینترنال شرکت سیگیت نیز سه زیرشاخه لحاظ شده است که به ترتیب با عناوین SkyHawk، SkyHawk AI‌ و بالاخره محصولات با زیر برند Exos Helium  در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. این محصولات با فرم فاکتور ۳.۵ اینچی به ترتیب تا حجم ۱۴ و ۱۲ ترابایت در دسترس مشتاقان قرار گرفته‌اند. پشتیبانی از انواع و اقسام تجهیزات الکترونیکی نظارتی نظیر DVR و NVR از جمله مشخصات محصولات دستهSKYHAWK  است. محصولات سری اسکای‌هاوک و اسکای‌هاوک پرو تا ۶۴ دوربین را پشتیبانی می‌کنند. نرخ فشار کاری هم به ترتیب ۱۸۰، ۵۵۰ و ۵۵۰ ترابایت در سال است.

-مناسب برای ضبط ویدئو های دوربین های مداربسته و تجهیزات نظارتی(NVR و سرورها)

-امنیت بالا، مطمئن و هوشمند

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.