قابلیت شارژ سازگار با محیط‌زیست، اواخر سال ۲۰۲۲ به iOS 16 اضافه خواهد شد

قابلیت شارژ سازگار با محیط‌زیست، اواخر سال ۲۰۲۲ به iOS 16 اضافه خواهد شد

قابلیت موسوم به Clean Energy Charging در iOS 16، اولویت شارژ را برای زمان‌هایی درنظر خواهد گرفت که تشخیص دهد شبکه‌ی برق از منابع انرژی پاک‌تر استفاده می‌کند.

اپل از مدت‌ها قبل در تلاش است تا ردپای کربن را به‌طور کلی کاهش و محصولات خود را با روش‌های سازگارتر با محیط‌زیست ارائه می‌دهد. این شرکت در به‌روزرسانی بعدی iOS که اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد، قابلیتی به‌نام شارژ انرژی پاک (Clean Energy Charging) را به این سیستم‌عامل اضافه خواهد کرد.

براساس اعلام اپل، هدف از ارائه‌ی قابلیت Clean Energy Charging، کاهش ردپای کربن آیفون هنگام شارژ مجدد است. این ویژگی برای دستیابی به هدف مذکور، زمان‌بندی شارژ را برای مواقعی‌که شبکه‌ی برق از منابع انرژی پاک‌تر استفاده می‌کند، بهینه‌سازی خواهد کرد. ظاهراً این تغییر در راستای گسترش ایده‌ی عملکرد بهینه‌ی شارژ باتری که اولین‌بار در iOS 13 معرفی شد، درنظر گرفته شده است؛ قابلیتی که با مدیریت الگوهای شارژ، از باتری آیفون دربرابر شارژ طولانی‌مدت، محافظت می‌کند.

به‌نوشته‌ی اپل‌اینسایدر، درصورتی‌که شارژ بهینه‌ی باتری در iOS، تشخیص دهد قرار است به‌مدت طولانی مثلاً یک شب در شارژ بماند، آیفون را تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند و سپس مدتی قبل از اینکه تشخیص دهد کاربر می‌خواهد از گوشی خود استفاده کند، روند شارژ را ادامه خواهد داد تا در لحظه‌ی مناسب، باتری به‌طور ۱۰۰ درصد شارژ شده باشد.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که iOS 16 چگونه مطلع خواهد شد که شبکه‌ی برق چه زمانی از منابع انرژی پاک‌تر استفاده می‌کند، اما احتمال دارد برای تعیین وضعیت شبکه، از بررسی سرورهای خود بهره ببرد. علاوه‌براین، قابلیت مورداشاره فقط برای کاربران ایالات متحده دردسترس خواهد بود.

اپل اعلام نکرده است که قابلیت Clean Energy Charging دقیقاً چه زمانی برای iOS ارائه خواهد شد، اما می‌دانیم که تا اواخر سال جاری دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این قابلیت با ویژگی‌های دیگری ازجمله کتابخانه‌ی عکس مشترک آی‌کلاد، فعالیت‌های زنده و پشتیبانی از Matter برای هوم‌کیت همراه خواهد شد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)