اتصال هارد اکسترنال به گوشی و تبلت

اتصال هارد اکسترنال به گوشی و تبلت
اتصال هارد اکسترنال به گوشی و تبلت

اتصال هارد اکسترنال به گوشی و تبلت یکی از بزرگترین مشکلات کاربران می باشد.

در بسیاری از موارد کاربران فکر می کنند که هارد اکسترنال را نیز مانند فلش مموری می توان فقط از طریق یک کابل رابط به گوشی متصل کرد . اما به اختلاف های میان هارد اکسترنال و فلش مموری آگاه نیستند . در این مقاله سعی شده است تا مشکلات بوجود آمده در هنگام اتصال هارد اکسترنال به گوشی و یا تبلت بررسی شود و راه کارهای مناسبی برای رفع این مشکلات برای شما ارائه دهیم .

نیاز به برق برای اتصال هارد به گوشی

اولین نکته ی مهم در رابطه با اتصال هارد اکسترنال به گوشی و تبلت این می باشد که هارد اکسترنال نیاز به انرژی بیشتری نسبت به فلش مموری دارد و همانند فلش مموری نمی توان انرژی آن را تنها از گوشی هوشمند و یا تبلت دریافت کرد . در نتیجه انرژی مورد نیاز این دستگاه باید از طریق دیگری به آن برسد . بدلیل وجود قطعات مکانیکی درون هارد دیسک ، نیاز به انرژی بیشتری برای کار کردن هارد اکسترنال می باشد و انرژی بدست آمده از باتری گوشی برای این کار کافی نیست . مقدار انرژی که از پورت USB درون کامپیوتر و یا لپ تاپ بدست می آید بسیار بیشتر از انرژی باتری موبایل می باشد .

البته لازم بذکر می باشد که هارد اکسترنال دارای دو نوع با آداپتور و بدون آداپتور می باشد . نمونه های با آداپتور انرژی مورد نیاز خود را مستقیما از آداپتور می گیرند ولی نمونه های بدون آداپتور که تنها دارای یک پورت USB می باشند انرژی مورد نیاز خود را از طریق کابل USB دریافت می کنند .

در اینجا دو راه پیش روی شما می باشد . اولین راه استفاده از کابل مخصوص و پاور بانک می باشد . رابط مخصوص برای این کار USB Y Cable می باشد . این کابل در یک سمت دارای یک رابط هارد اکسترنال می باشد و در سمت دیگر دارای یک پورت USB و یک پورت Micro-USB می باشد که رابط Micro-USB برای جابجایی اطلاعات و پورت USB برای تامین انرژی می باشد . از طریق پورت USB می توانید انرژی مورد نیاز هارد اکسترنال را توسط پاور بانک تامین نمایید .

روش دیگر استفاده از هاب USB می باشد . از طریق کابل USB Y به همان طریق بالا اقدام نمایید با این تفاوت به انرژی مورد نیاز را بجای پاور بانک از طریق هاب USB به هارد اکسترنال برسانید .

اتصال هارد به گوشی یا تبلت

گوشی های تولیدی در حال حاضر اکثرا دارای باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر به بالا هستند ، در بسیاری از مواقع انرژی هارد توسط باتری تامین می شود . اما در برخی موارد نیز به علت ضعیف شدن باتری و یا کم بودن آمپر آن ، انرژی کامل به هارد اکسترنال نمی رسد و باید از طریق موارد ذکر شده انرژی مورد نیاز را به هارد اکسترنال برسانید .

فرمت پشتیبانی شده هارد اکسترنال توسط گوشی های اندرویدی

سیستم عامل اندروید از فرمت های خاصی پشتیبانی می کند . اکثر هارد اکسترنال هایی که به سیستم عامل ویندوز متصل می شوند دارای فرمت NTFS می باشد . متاسفانه سیستم عامل اندروید از این فرمت پشتیبانی نمی کند و در صورت اینکه هارد اکسترنال شما ، دارای فرمت NTFS می باشد ، باید فرمت آن را تغییر دهید . فرمت دیگری که مختص به سیستم عامل Macintosh فرمت HFS می باشد . زمانی که شما از سیستم عامل مک استفاده می کنید به احتمال فراوان هارد اکسترنال شما نیز دارای فرمت HFS می باشد که برای متصل کردن به گوشی اندرویدی خود باید فرمت آن را تغییر دهید .

فرمت پشتیبانی شده توسط گوشی های اندرویدی فرمت FAT32 می باشد . این فرمت نسب NTFS و HFS قدیمی تر می باشد و محدودیت هایی را شامل می شود اما تمامی فلش مموری ها از این فرمت پشتیبانی می کنند و براحتی به گوشی های اندرویدی متصل می شوند . برای متصل کردن هارد اکسترنال خود به گوشی ویا تبلت اندرویدی باید فرمت آن را به FAT32 تغییر دهید. فرمت جدیدتری به نام exFAT معرفی شده است که پیشنهاد می شود از این فرمت برای هارد اکسترنال خود استفاده نمایید و سیستم عامل اندروید نیز از این فرمت پشتیبانی می کند .در ادامه طریقه فرمت کردن هارد اکسترنال به exFAT را به شما آموزش می دهیم.

فرمت کردن هارد برای اتصال هارد به گوشی

نکته مهم قبل از اقدام به هر کار این می باشد که با تبدیل فرمت هارد ، تمامی اطلاعات شما از روی هارد اکسترنال پاک می شود . در نتیجه قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات خود نسخه پشتیبان بگیرید .

بعد از اتصال هارد اکسترنال به سیستم عامل ویندوز مای کامپیوتر را باز کرده و بر روی درایو هارد اکسترنال راست کلیک نمایید . بر روی گزینه Format کلیک کنید . در پنجره باز شده از لیست File System گزینه exFAT را انتخاب کرده و دکمه Format را بزنید . فرآیند فرمت هارد اکسترنال انجام می شود و نتیجه را به شما گزارش می دهد .در برخی موارد بعد از انجام تغییر فرمت هارد اکسترنال ، در زمان متصل کردن آن به کامپیوتر و یا لپ تاپ با خطا روبرو می شوید . نگرانی از این بابت نداشته باشید و تنها یک بار هارد اکسترنال را از طریق Check Disk ویندوز تست نمایید . پس از این کار مشکل شما برطرف خواهد شد و با خیال راحت به گوشی شما متصل خواهد شد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.