سرانجام آیفون 14 پرو از درگاه لایتنینگ با استاندارد USB 3.0 بهره خواهد برد

سرانجام آیفون 14 پرو از درگاه لایتنینگ با استاندارد USB 3.0 بهره خواهد برد
براساس گزارشی جدید، اپل احتمالا آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس را همچنان با درگاه لایتنینگ عرضه خواهد کرد اما این بار این درگاه تا سرعتی معادل USB 3.0 را ارائه می دهد.

سرانجام آیفون 14 پرو از درگاه لایتنینگ با استاندارد USB 3.0 بهره خواهد برد

گفته می شود اپل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس با درگاه لایتنینگ که سرعتی معادل USB 3.0 ارائه می دهد عرضه خواهند شد. شایعات قبل حاکی از آن بود که مدل های پرو آیفون 14 احتمالا از درگاه USB-C بهره خواهند برد اما یک عامل کلیدی از این مورد جلوگیری کرده است. 

به گزارش  NotebookCheck و به نقل از یک افشاگر خبرهای مرتبط با اپل، آیفون 14 پرو همچنان به درگاه لایتنینگ مجهز خواهد شد. البته این خبر تعجب آور نیست ولی به نظر می رسد مهندسان اپل در حال کار روی ارتقای پشتیبانی از سرعت انتقال این درگاه از سطح USB2.0 به USB 3.0 هستند. اگر این خبر واقعیت داشته باشد این ویژگی، برای خریداران آیفون 14 پرو آینده، گامی رو به جلو محصوب خواهد شد زیرا حداکثر محدودیت USB 2.0 معادل 480 مگابیت بر ثانیه ( یا حداکثر 60 مگابایت بر ثانیه) است، در حالی که سرعت USB 3.0 می تواند حداکثر به پنج گیگابایت بر ثانیه (640 مگابایت بر ثانیه) برسد.

 LeaksApplePro ادعای استفاده از درگاه لایتنینگ با سرعت USB 3.0 روی آیفون 14 پرو و 14 پرومکس را مطرح کرده است. وی همچنین در نوامبر 2021 اعلام کرد آیفون 14 پرو اپل با درگاه USB-C عرضه خواهد شد. 

 نکته جالب این است که منبع این خبر دلیل این را که اپل قصد دارد همچنان از درگاه لایتنینگ در آیفون 14 استفاده کن، «پول» می داند. شرکت مستقر در کوپرتینو می تواند از طریق فروش مجوز لایتنینگ به شرکت های تولید کننده ی لوازم جانبی شخص ثالث، درآمد درخورتوجهی به دست آورد. در این گزارش آمده که فعلا مشخص نیست آیا آیفون 14 و آیفون 14 مکس نیز از درگاه لایتنینگ با سرعت USB 3.0 بهره خواهند برد یا خیر. 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)