کروم‌بوک‌های آینده به پردازنده اختصاصی گوگل مجهز خواهد خواهند شد

کروم‌بوک‌های آینده به پردازنده اختصاصی گوگل مجهز خواهد خواهند شد

کروم‌بوک‌های آینده به پردازنده اختصاصی گوگل مجهز خواهد خواهند شد

گوگل با الهام از رقیب خود اپل، در حال توسعه پردازنده‌ی اختصاصی است تا در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های ساخت این شرکت به کار رود.

به گزارش Engadget و به نقل از Nikkei Asia، گوگل در حال توسعه پردازنده‌هایی برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها و تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل کروم است. این اتفاق چندان دور از ذهن نیست؛ چرا که این غول تکنولوژی اخیرا تراشه موبایل موسوم به تنسور را معرفی کرده که قرار است برای اولین بار در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به کار برده شود. گوگل برای توسعه این تراشه مهندسانی از سراسر جهان از جمله تأمین‌کنندگان خود مانند اینتل و کوالکام، استخدام کرده است. حالا این احتمال وجود دارد که این شرکت تصمیم گرفته است از تخصص این مهندسان برای کار روی پردازنده کروم‌بوک استفاده کند.

طبق گزارش، این غول تکنولوژی از موفقیت رقیب خود اپل در زمینه توسعه تراشه‌ی اختصاصی برای آیپد، آیفون و اخیرا مک الهام گرفته است. اولین مک و آیپد پرویی که به پردازنده M1 اپل مجهز بودند، در سال 2020 عرضه شدند و اولین آی‌مک‌های مجهز به این تراشه در اوایل 2021 در دسترس عموم قرار گرفتند.

گفته می‌شود تراشه در دست ساخت گوگل مانند اکثر پردازنده‌های موبایل، مبتنی بر معماری آرم باشد. گوگل با ساخت پردازنده اختصاصی خود قادر خواهد بود آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی‌سازی کند و با کاهش وابستگی به تأمین‌کنندگان، نرخ تولید دستگاه‌ها را به دلخواه خود کنترل کند.

گوگل در نظر دارد پردازنده‌های کروم‌بوک را در سال 2023 عرضه کند و می‌توان انتظار داشت اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه‌ها در فاصله کمی بعد از عرضه پردازنده در دسترس قرار بگیرند.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)