جیونی 13 پرو معرفی شد؛ سیستم عامل هارمونی هواوی در کالبد آیفون 13

جیونی 13 پرو معرفی شد؛ سیستم عامل هارمونی هواوی در کالبد آیفون 13
جیونی 13 پرو گوشی جدیدی استکه ظاهری مشابه آیفون 13 اپل دارد و از سیستم‌عامل هارمونی هواوی استفاده می‌کند. این نخستین بار است شرکتی به غیر از هواوی دستگاهی با سیستم‌عامل هارمونی می‌سازد.

جیونی 13 پرو معرفی شد؛ سیستم عامل هارمونی هواوی در کالبد آیفون 13

شرکت‌های چینی صنعت موبایل بارها از مشخصات ظاهری محصولات دیگر شرکت‌ها در دستگاه‌های جدیدشان استفاده کرده‌اند. جدیدترین نمونه‌ی این اتفاق را در جدیدترین گوشی جیونی که اخیراً در چین معرفی شده، میبینیم.

نگاهی کلی به Gionee 13 Pro نشان می‌دهد سازنده‌ی این گوشی از آیفون 13 الهام گرفته و دستگاهی را تولید کرده که تا حد زیادی ما را یاد پرچم‌دار اپل می‌اندازد. طبق نوشته‌ی Gizmochina، نکته‌ی مهم در مورد گوشی جدید این است که جیونی 13 پرو نخستین دستگاه تولید شده توسط شرکتی به غیر از هواوی است که از سیستم‌عامل هارمونی استفاده می‌کند.

جیونی 13 پرو برای نمایش محتوای بصری به نمایشگر ۶.۲۶ اینچ LCD مجهز شده که در بالای آن یک بریدگی دیده می‌شود. این نمایشگر وضوح +HD دارد، از نسبت تصویر ۱۹:۹ استفاده می‌کند و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۰٫۳ را برای دستگاه به همراه می‌آورد. بریدگی بالای نمایشگر جیونی 13 پرو میزبان یک دوربین پنج مگاپیکسلی برای ثبت سلفی و تماس ویدئویی است. در جیونی 13 پرو از سیستم تشخیص چهره استفاده شده و خبری از حسگر اثر انگشت نیست.

ماژول پشتی جیونی 13 پرو که مشابه ماژول آیفون 13 اپل است از مجموعه دوربین دوگانه‌ با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند و در کنار آن‌ها از فلاش LED و میکروفون استفاده شده است. فعلاً جزئیات دوربین ثانویه‌ی گوشی را نمی‌دانیم.این گوشی جدید همچون آیفون 13 دارای لبه‌های تخت است. لبه‌ی سمت راست گوشی شامل دکمه‌ی کنترل حجم صدا و دکمه‌ی پاور به رنگ قرمز است. گوشی جدید جیونی از پردازنده‌ی Unisoc T310 استفاده می‌کند.

جیونی 13 پرو در کنار آیفون 13 اپل

جیونی 13 پرو در دو مدل با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و 32 یا 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. در این گوشی از باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی و درگاه USB-Cاستفاده شده است. جیونی 13 پرو از سیستم‌عامل HarmonyOS پشتیبانی می‌کند و به خدمات موبایلی هواوی (HMS) متصل است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)