گوگل تراشه تنسور را برای اولین بار روی پیکسل 5 آزمایش کرده بود

گوگل تراشه تنسور را برای اولین بار روی پیکسل 5 آزمایش کرده بود
پیکسل 6 و 6 پرو اولین محصولاتی بودند که با تراشه اختصاصی گوگل به بازار آمدند. ولی یافته های جدید نشان می دهد که اهالی ماونتین ویو اولین بار پیکسل 5 را با تراشه تنسور آزمایش کرده بودند.

گوگل تراشه تنسور را برای اولین بار روی پیکسل 5 آزمایش کرده بود

توسعه دهنده انجمن گفتگوی XDA با نام کاربری Freak07 به تازگی شواهدی پیدا کرده که از آزمایش تراشه تنسور روی پیکسل 5 خبر می دهد. او می گوید با بررسی کدهای پیکسل 6 به درختی از فایل های کرنل برای دو نسخه از تراشه تنسور رسیده که اسم مرجع آن gs101 بوده است. یکی از نسخه های این تراشه  gs101-b0 است که همان چیپست سری پیکسل 6 به حساب می آید، اما نسخه دیگر آن gs101-a0 نام دارد که قبلا چیزی درباره اش نشنیده بودیم.

Freak07 با بررسی های بیشتر متوجه شده که gs101-a0 مربوط به دستگاهی با اسم رمز Whitefin بوده است. نکته جالب اینجاست که چند هفته پیش Mishaal Rahman از پیکسل 5 داشت اما از چیپست تنسور بهره می برد. حالا با توجه به این اطلاعات می توانیم نتیجه بگیریم که گوگل احتمالا در یک مقطع زمانی نسل پنجم پیکسل را با تراشه تنسور آزمایش می کرده است.

هرچند احتمالا هرگز نخواهیم فهمید که چرا گوگل تصمیم گرفته از تنسور در پیکسل 5 استفاده کند، این احتمال وجود دارد که تراشه اختصاصی این شرکت در زمان عرضه پیکسل 5 آماده نبوده باشد. گوگل احتمالا نمونه اولیه پیکسل 5 را با تراشه تنسور آماده کرده تا آزمایش های لازم را روی آن انجام دهد و محصول نهایی را برای عرضه در پیکسل 6 حاضر کند. 

چیپست اختصاصی تنسور یک پردازنده هشت هسته ای شامل دو هسته Cortex-X1 با سرعت 2.8 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با سرعت 2.25 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با سرعت 1.8 گیگاهرتز دارد. گوگل مدعی است که سرعت CPU در این تراشه 80 درصد و قدرت پردازشگر گرافیکی 370 درصد بیشتر از اسنپدراگون 765 کوالکام است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)