گوگل با معرفی سرویس «Play Media Experience» به دنبال بهبود تجربه کاربری بین پلتفرمهای مختلف خود همچون گوگل تیوی و اندروید اتو است.
گوگل از برنامهای برای بهبود تجربه کاربری میان پلتفرمی رونمایی کرد
به گزارش Androidauthority سرویس جدید گوگل به توسعهدهندهها این امکان را میدهد که اپلیکیشنهای خود را بهتر با محصولات و دستگاههای گوگل یکپارچه کنند. بر این اساس، Play Media Experience زمینه بهتری برای دیده شدن اپلیکیشنها در حوزههای مختلف مثل ویدئو، صوت یا کتاب فراهم خواهد کرد.
گوگل به دنبال این است تا یکپارچهسازی اپلیکیشنهای ویدئویی با سرویسهای اندروید تیوی، گوگل تیوی و اندروید کست را بهطور خاصی تشویق کند. در صورت تحقق این هدف، اپلیکیشنهای ویدئویی در هر سه بستر بهصورت یکپارچهتر و روانتر حضور خواهند داشت و علاوه بر این، کاربران از قابلیت توصیه هوشمند، بهبود تجربه یافتن محتوا، ثبت نام راحتتر و امکاناتی از این دست برخوردار خواهند بود.
در کنار این موارد، گوگل بهبود یکپارچهسازی سرویسهای اشتراک موسیقی و صوتی بین بسترهایی همچون WearOS، اندروید اتو و گوگل کست را در برنامههایش گنجانده است تا از این طریق، امکان یافتن محتوا و گوش دادن بیوقفه به موسیقی بین دستگاهها برای کاربران فراهم شود.
برای بهبود تجربه خواندن روی نمایشگرهای بزرگ، گوگل از توسعهدهندگان اپلیکیشنهای مرتبط با کتاب خواسته است محصولاتشان را برای دستگاههای تاشو و همچنین برنامه «Entertainment Space» روی تبلتهای اندرویدی بهینهسازی کنند. این برنامه در واقع یک فضای سرگرمی یکپارچه است که کاربران را قادر میسازد به تمام محتوای سرویسهای سرگرمی گوگل دسترسی داشته باشند.
توسعهدهندگانی که برای برنامه Play Media Experience ثبت نام میکنند از پیشنهاد 15درصدی سرویسهای گوگل برخوردار خواهند شد. این پیشنهاد با تخفیفی که گوگل برای توسعهدهندگان کوچکتر در نظر گرفته متفاوت است و اپلیکیشنهایی را هدف گرفته که بالای 100 هزار دانلود فعال در گوگل پلی دارند. علاوه بر این، امتیاز گوگل پلی و وضعیت پروفایل توسعهدهنده نیز برای اعمال این تخفیف مورد بررسی قرار میگیرد.