پیکسل ۸ گوگل «گوشی سال» شد؛ آیفون ۱۵ پرو مناسب‌ترین گوشی برای عکاسی

پیکسل ۸ گوگل «گوشی سال» شد؛ آیفون ۱۵ پرو مناسب‌ترین گوشی برای عکاسی

یوتیوبر معروف MKBHD با انتشار ویدیویی در یوتیوب بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۳ در دسته‌های مختلف را معرفی کرد. در حالی که گوشی آیفون سال گذشته تنها یک جایزه کسب کرد، امسال در دو بخش مختلف از جمله بهترین گوشی مناسب عکاسی برنده شد.

دسته‌بندی‌های امسال بسیار شبیه به دسته‌بندی‌های سال گذشته هستند و تنها چند تفاوت دارند. اکنون یک دسته‌بندی جداگانه برای گوشی‌ تاشو و دسته‌ای دیگر برای بهترین گوشی ها با بیشترین ارزش خرید وجود دارد.

برخی از گروه‌ها عبارتند از: بهترین گوشی با اندازه‌ی بزرگ، بهترین گوشی با اندازه‌ی کوچک، بهترین دوربین در گوشی، بهترین گوشی از نظر باتری، بهترین گوشی با بیشترین ارزش خرید و بهترین گوشی سال.

آیفون ۱۵ پرو در جوایز MKBHD امسال در یک دسته برنده شد: بهترین دوربین. MKBHD پرچمدار اپل را به عنوان رهبر این دسته انتخاب کرده است.

به گفته‌ی MKBHD، گوشی‌های دیگری هستند که عکس‌های بهتری نسبت به آیفون به خصوص با زوم ثبت می‌کنند، اما آیفون هنوز هم بهترین گزینه برای ثبت ویدیو است. او ثبات دوربین‌ها و قابلیت‌های ویدئویی جدید آیفون ۱۵ پرو مانند ضبط ProRes و ذخیره‌ی مستقیم روی SSD خارجی را تحسین می‌کند.

برنده در بخش بهترین باتری، آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس نیستند بلکه آیفون ۱۵ پلاس است. این گوشی نمایشگر ۶۰ هرتزی دارد در نتیجه انرژی کمتری مصرف می‌کند و در این زمینه بهتر از مدل‌های پرو و پرو مکس ظاهر می‌شود.

گلکسی S23 اولترا سامسونگ توسط MKBHD به عنوان بهترین گوشی بزرگ انتخاب شد. گلکسی S22 اولترا سال گذشته در همین دسته پیروز شده بود. صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۸ اینچی، عمر باتری عالی و یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌ها و همچنین قلم S Pen موجود در دستگاه باعث شد امسال هم این گوشی در دسته‌ی گوشی‌های بزرگ پیروز شود.

اپل چند سال پیش به خاطر آیفون مینی در دسته‌ی بهترین گوشی‌های کوچک قرار می‌گرفت؛ اما حالا ایسوس Zenfone 10 به عنوان بهترین گوشی کوچک انتخاب شده است. گوشی ایسوس خیلی کوچک نیست، اما نمایشگر ۵٫۸ اینچ را می‌توان با استانداردهای امروزی کوچک در نظر گرفت. طراحی جمع‌و‌جورتر همراه با سخت‌افزار معقول انتخابی خوب برای افرادی است که به دنبال گوشی‌های کوچک‌تر هستند.

گوشی سامسونگ مدل گلکسی A54 در بخش بیشترین ارزش خرید در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. این گوشی که کم‌تر از ۴۰۰ دلار قیمت دارد، تعادل خوبی بین ویژگی‌های کاربردی و قیمت پایین ایجاد می‌کند. پیکسل 7a گوگل هم در این دسته‌بندی انتخاب مناسبی است.

جایزه‌ی اصلی، گوشی سال، به گوگل پیکسل ۸ رسید. قیمت گوشی گوگل پیکسل ۸ افزایش ۱۰۰ دلاری نسبت‌به قیمت گوشی پیکسل ۷ تجربه کرد، اما پرچمدار جدید گوگل نمایشگر بسیار بهتر و ویژگی‌های نرم‌افزاری جالبی دارد. در عین حال، گوگل وعده‌ی هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو داده است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)