گوگل از نصب سیستم عامل کروم روی کامپیوترهای ویندوزی حمایت می کند

گوگل از نصب سیستم عامل کروم روی کامپیوترهای ویندوزی حمایت می کند

گوگل Neverware را خریداری کرده است و برنامه دارد اپلیکیشن CloudReady را به بخش رسمی سیستم عامل کروم تبدیل کند

گوگل Neverware را خریداری کرد؛ این شرکت نرم افزار CloudReady را توسعه داده است که سیستم عامل کروم را روی کامپیوتر ویندوزی و مک اجرا کند.

در طول پنج سال گذشته شرکت Neverware با نرم افزار CloudReady این اجازه را به مدرسه ها می داد که کامپیوتر های ویندوزی و مک قدیمی را به کروم بوک تبدیل کنند. خوبی این نرم افزار این بود که عمر استفاده از کامپیوتر های قدیمی را بیشتر می کرد.

این هفته مشخص شد که گوگل Neverware را خریداری کرده است و برنامه دارد اپلیکیشن CloudReady را به بخش رسمی سیستم عامل کروم تبدیل کند. گوگل در آینده به پشتیبانی از CloudReady ادامه خواهد داد و هیچ تغییری در پشتیبانی از این نرم افزار ایجاد نمی شود. همچنین مشخص شده است که کسب و کار  CloudReady  مانند گذشته ادامه پیدا می کند.

نسخه Home این نرم افزار بدون تغییر باقی می ماند و Neverware  همچنان از مراکز آموزشی و تجاری پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تغییر در قیمت های این سرویس اعلام نشده است و گوگل لایسنس های چند ساله آن را معتبر می داند.
این خرید گوگل یک حرکت کاملا منطقی به نظر می رسد و کاربران CloudReady هم از آن استقبال می کنند. تا قبل از این شاید تنها نقطه ضعف این اپلیکیشن عدم پشتیبانی گوگل بود و کاربران آن نمی توانستند اپلیکیشن های اندروید را روی سیستم خود نصب کنند. با این خرید، کاربران CloudReady می توانند به اپلیکیشن های اندروید هم دسترسی داشته باشند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)