هواوی از بازگشت به بازار موبایل خبر داد

هواوی از بازگشت به بازار موبایل خبر داد

یو چنگ‌دونگ، مدیرعامل گروه کسب‌و‌کار مصرف‌کننده‌ی هواوی، در حاشیه‌ی برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ هواوی گفت گوشی‌های هوشمند این شرکت بازگشته‌اند. بر‌اساس آمار مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، سهم این شرکت در بازار موبایل در سه‌ماهه‌ی اخیر ۷۶٫۱ درصد رشد کرده است.

گوشی‌های رده‌بالای هواوی در فصل دوم سال جاری میلادی با استقبال بیشتری مواجه شدند و ازلحاظ رشد در بازار چین، رتبه‌ی دوم را ازآنِ خود کردند.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC می‌گوید که سهم هواوی در بازار موبایل چین در فصل اخیر به ۱۳ درصد رسیده است تا این شرکت به‌صورت مشترک با شیائومی در رتبه‌ی پنجم قرار بگیرد. در بازار چین، برندهای اوپو، ویوو، آنر و اپل نیز به‌ترتیب جایگاه‌های یکم تا چهارم را به‌دست آوردند. در بین پنج برند برتر، تنها هواوی و اپل توانستند فروش گوشی‌هایشان را درمقایسه‌با سال قبل افزایش دهند.

منابعی آگاه در زنجیره‌ی تأمین می‌گویند که هواوی برای فروش ۴۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۲۳ هدف‌گذاری کرده است. پیش‌تر، این شرکت گفته بود که انتظار دارد امسال ۳۰ میلیون گوشی بفروشد.

تحریم‌های آمریکا باعث شد که هواوی تا حد زیادی با بازار موبایل خداحافظی کند. این شرکت همچنان گوشی عرضه می‌کند؛ اما حجم عرضه بسیار کاهش یافته است و دستگاه‌های هواوی مودم 5G ندارند. در سال‌های نه‌چندان دور، هواوی توانسته بود بالاتر از اپل و سامسونگ به برترین برند بازار موبایل تبدیل شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)