هواوی در تولید گوشی های سری P50 به تراشه اسنپدراگون متوسل شد!

هواوی در تولید گوشی های سری P50 به تراشه اسنپدراگون متوسل شد!
این طور که پیداست ذخیره تراشه کرین هواوی به اتمام رسیده است و شرکت چینی باید برای تولید بیشتر گوشی های سری P50 خود به تراشه های اسنپدراگون متوسل شود.

استفاده از تراشه اسنپدراگون به جای تراشه کرین در سری P50 هواوی 

همانطور که می دانید، هواوی مدت هاست در فهرست تحریم های دولت آمریکا قرار دارد؛ بدین ترتیب که اگر یک شرکت آمریکایی یا حتی یک شرکت خارجی که از فناوری آمریکا استفاده می کند، باید برای تجارت با هواوی از دولت مجوز دریافت کند. این مسئله غول فناوری چین را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

هواوی پیش از اعمال تحریم ها یک انبار بزرگ از تراشه های 5G کرین را در اختیار داشت. حال به نظر می رسد که با عرضه چند مدل گوشی پرچمدار به بازار، ذخایر تراشه های کمپانی نیز بالاخره تمام شده است.

گوشی های سری P50 هواوی قرار بود بهار امسال وارد بازار شوند. اما بنا به یک سری دلایل واضح و مبرهن، شرکت تصمیم گرفت عرضه آن ها را تا اواسط تابستان تعویق بیندازد. البته با توجه به کمبود هسته کافی برای ساخت تراشه های کرین، اصلا بعید نیست تاریخ عرضه پرچمداران جدید به فصل پاییز موکول شود.

گزارش های اخیر حاکی از آن هستند مدل معمولی گوشی P50 هواوی از اواسط اوت (یا سپتامبر) و با تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام در اختیار علاقه مندان قرار می گیرند. البته این تراشه نسخه 4G اسنپدراگون 888 خواهد بود نه نسخه 5G.

هواوی P50 پرو اما از ماه اوت و با پردازنده کرین 9000 عرضه می شود. البته شرکت قصد دارد از ماه سپتامبر این محصول را نیز با تراشه اسنپدراگون به بازار بفرستد. متاسفانه هنوز گزارشی درباره تراشه به کار گرفته شده در مدل پروپلاس منتشر نشده است.

تولید گوشی های سری P50 هواوی به هیچ عنوان کار ساده ای نخواهد بود. گفته می شود شرکت هایی که پیش از این در ساخت باتری، نمایشگر، دوربین، واحد پردازشگر مرکزی و کارت گرافیک با هواوی همکاری می کردند، کلا عوض شده اند.  بنابراین باید دید که آیا پرچمداران جدید می توانند رضایت مشتریان را به دست آورند یا خیر.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)