شایعه: میت 50 هواوی به نسل بعدی تراشه‌ی اسنپدراگون مجهز خواهد شد

شایعه: میت 50 هواوی به نسل بعدی تراشه‌ی اسنپدراگون مجهز خواهد شد
هواوی در تلاش است تا جایگاه قبلی خود در بازار را به دست آورد و به گفته‌ی یک افشاگر، این شرکت چینی قصد دارد از تراشه‌ی نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 898 در میت 50 استفاده کند.

شایعه: میت 50 هواوی به نسل بعدی تراشه‌ی اسنپدراگون مجهز خواهد شد

به گزارش Gizmochina، افشاگری دی ویبو به این موضوع اشاره کرده است که هواوی احتمالا پس از دسامبر 2021 (آذر و دی 1400) موجودی کافی تراشه‌ی اسنپدراگون کوالکام برای مدل‌های گوشی‌های هوشمندش خواهد داشت. اگر خاطرتان باشد، مدل P50 با تراشه‌ی اسنپدراگون 888 معرفی شد که فقط از شبکه‌ی ارتباطی 4G پشتیبانی می‌کند. به ادعای این افشاگر، هواوی از تراشه‌ی نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 989 در میت 50 استفاده خواهد کرد؛ اما تا سه‌ماهه‌ی دوم سال 2022 که نسخه‌ی 5G در دسترس قرار بگیرد، فقط از شبکه‌ی ارتباطی 4G پشتیبانی خواهد کرد.

این شایعه احتمالا نشان‌دهنده‌ی ایجاد رابطه‌ی تجاری بیشتر بین هواوی و کوالکام در تأمین کافی تراشه است. گزارش شده است که هواوی به‌تدریج به سمت کوالکام خواهد رفت؛  به عبارت دیگر، مدل‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 888 در کوتاه‌ترین زمان، به گزینه‌ی اصلی دستگاه‌های هواوی تبدیل خواهد شد و نسل جدید تراشه اسنپدراگون کوالکام در مدل‌های پرچم‌دار هواوی در دسترس خواهد بود.

هواوی در تلاش است تا موقعیت ازدست‌رفته‌اش را جبران کند.تحریم‌های ایالات متحده باعث شد نقش هواوی در بازار به‌طور قابل توجهی در چندین کشور از جمله چین کاهش پیدا کند. همان‌طور که گفته شد، سری P50 هواوی با تراشه‌ی اسنپدراگون معرفی شد؛ اما در نهایت به دلیل مشکلات، با تراشه‌ی کرین 9000 عرضه شده است؛ البته احتمال کمبود تراشه‌ی کرین نیز وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود تقاضا برای تراشه‌ی اسنپدراگون کوالکام توسط این شرکت افزایش پیدا کند.

در راستای بهبود همکاری با کوالکام، سری میت 50 هواوی و گوشی‌های هوشمند تاشوی این شرکت از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون استفاده خواهند کرد. با این تفاسیر، به‌طور قابل توجهی دامنه‌ی فعالیت هواوی در سراسر جهان گسترش پیدا خواهد کرد.

طبق شایعات، تراشه‌ی اسنپدراگون 898 کوالکام احتمالا تا قبل از پایان سال 2021 عرضه خواهد شد؛ اما مشخص نیست آیا کوالکام بلافاصله نسخه‌ی برتر تراشه‌ی 5G را عرضه می‌کند یا نسخه پایین‌تر 4G.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)