در آیفون ۱۵ پرو به‌احتمال زیاد از دکمه‌های با بازخورد هپتیکی خبری نخواهد بود

در آیفون ۱۵ پرو به‌احتمال زیاد از دکمه‌های با بازخورد هپتیکی خبری نخواهد بود

شرکت Cirrus Logic که یکی از تأمین‌کنندگان اپل محسوب می‌شود، در نامه‌ای خطاب به سهام‌داران به‌صورت ضمنی تأیید کرده که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس برخلاف شایعات اولیه قرار نیست دکمه‌ی غیرمتحرک داشته باشند.

شرکت Cirrus Logic واحدی تحت عنوان HPMS دارد که شامل درایور هپتیک برای موتور تپتیک آیفون است. موتور تپتیک همان قطعه‌ای است که بازخورد هپتیک را امکان‌پذیر می‌کند.

مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر سرشناس، پیش‌تر گفته بود اپل در آیفون‌های نسل جدید دو موتور تپتیک اضافی می‌گنجاند و ازطریق آن‌ها بازخورد هپتیک برای دکمه‌های غیرمتحرک ارائه می‌دهد. Cirrus Logic پیش‌تر به‌طور غیرمستقیم گفته بود قطعات موردنیاز برای این دکمه‌ها را تأمین خواهد کرد.

در جدیدترین نامه‌ی Cirrus Logic که برای سهام‌داران ارسال شده است می‌خوانیم: «محصول جدیدی که در نامه‌های قبلی به آن اشاره کرده بودیم و قرار است پاییز امسال معرفی شود، مطابق برنامه‌ی قبلی به بازار نخواهد آمد. از آنجا که در حال حاضر دید محدودی نسبت‌ به برنامه‌های آینده‌ی مشتری‌مان برای این محصول داریم،‌ درآمد مرتبط‌ به این قطعه را از مدل داخلی‌مان حذف می‌کنیم.»

Cirrus Logic می‌گوید به همکاری با «مشتری استراتژیک» خود ادامه می‌دهد و احتمالاً سال آینده قطعات HPMS جدیدی را وارد گوشی‌های هوشمند می‌کند.

بر اساس گزارش مک‌رومرز،‌ اپل بزرگ‌ترین مشتری Cirrus Logic است و سال گذشته ۷۹ درصد از سهم درآمد این شرکت را ثبت کرد. تحلیلگران شرکت Barclays می‌گویند نامه‌ی جدید Cirrus Logic احتمالاً استفاده از دکمه‌ی غیرمتحرک در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را رد می‌کند.

ماه گذشته مینگ‌چی کوئو گفت اپل برنامه‌هایش را تغییر داده است و دیگر قصد ندارد دکمه‌ی غیرمتحرک به آیفون اضافه کند. کوئو این اتفاق را به «مشکلات فنی حل‌نشده» مرتبط دانست. با وجود تغییر نکردن دکمه‌های معمولی، ممکن است امسال اسلایدر میوت با دکمه‌ای فشاری به نام Action Button جایگزین شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)