سامسونگ در فصل سوم 2021 بالاتر از اپل و شیائومی پیشتاز بازار جهانی گوشی شد

سامسونگ در فصل سوم 2021 بالاتر از اپل و شیائومی پیشتاز بازار جهانی گوشی شد
گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان می دهد که سامسونگ همچنان پیشتاز بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2021 است. اپل در جایگاه دوم قرار دارد.

سامسونگ در فصل سوم 2021 بالاتر از اپل و شیائومی پیشتاز بازار جهانی گوشی شد

به نقل از گیزموچاینا، گزارش جدیدی سهم بازار برندها را برای عرضه جهانی گوشی های هوشمند در سه ماه سوم سال 2021 نشان می دهد. با استناد به این اطلاعات، سامسونگ الکترونیک همچنان پیشتاز است. 

براساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، 6 درصد داشته؛ اما نسبت به سال گذشته شاهد کاهش متوسط 6 درصدی بوده است. در مجموع، در سه ماهه سوم 2021، تعداد 342 میلیون دستگاه به فروش رسیده که نسبت به سال 2020 تعداد 265/5 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. با این وجود، غول فناوری کره جنوبی توانست با فروش 69/3 میلیون دستگاه، جایگاه خود را با کسب 20 درصد سهم بازار در این سه ماهه حفظ کند. 

اپل با سهم بازار 14 درصدی در جایگاه دوم بازار جهانی موبایل قرار دارد. شرکت مستقر در کوپرتینو در فصل سوم 2021 حدود 41 میلیون دستگاه فروخت که رشد قابل توجه 15 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. کانترپوینت این رشد را مدیون استقبال مشتریان و رشد مداوم سری آیفون 12 و عرضه جدیدترین سری آیفون 13 می داند. بدین ترتیب، شیائومی با 13 درصد از سهم بازار در سه ماهه سوم 2021، پس از اپل قرار گرفت و جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. 

فروش گوشی های شیائومی نسبت به سال گذشته 5 درصد و سه ماهه 15 درصد کاهش پیدا کرد و در نهایت در سه ماهه سوم سال 2021 به 44/4 میلیون دستگاه رسید. این شرکت احتمالا به دلیل کمبود مداوم قطعات و مشکلات عرضه، کاهش جزئی را تجربه کرده است. از طرفی دیگر، ریلمی با فروش 16/2 میلیون دستگاه، بالاترین میزان فروش خود را در سه ماهه سوم 2021 تجربه کرد که با توجه به کمبود جهانی نیمه هادی، عملکردی در خور توجه در سه ماهه به ثبت رسانده است.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)