نصب خارج از استور برنامه‌ها تا چند هفته دیگر به آیفون می‌آید؛ اما به‌صورت محدود

نصب خارج از استور برنامه‌ها تا چند هفته دیگر به آیفون می‌آید؛ اما به‌صورت محدود

بلومبرگ می‌گوید سایدلود (بارگیری جانبی) اپلیکیشن‌ها تا چند هفته‌ی دیگر به آیفون اضافه می‌شود؛ اما نکته‌ی مهمی در این زمینه وجود دارد.

مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، در گزارشی اختصاصی می‌گوید قابلیت سایدلود (بارگیری جانبی) اپلیکیشن‌های گوشی آیفون «در هفته‌های آینده» به سیستم‌عامل iOS اضافه خواهد شد. البته اپل برنامه‌های ویژه‌ای برای این کار دارد و سایدلود به‌صورت عمومی فعال نمی‌شود.

گرمن که تاکنون بارها افشاگری‌های دقیقی درباره‌ی اپل انجام داده است، می‌گوید اپل «اپ استور را به دو قسمت تبدیل می‌کند» تا فروشگاه بزرگ نرم‌افزاری‌اش با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا سازگار شود.

یک نسخه‌ی ویژه از اپ استور صرفاً در دسترس کاربران اروپایی قرار می‌گیرد. این نسخه دارای قابلیت سایدلود خواهد بود و دسترسی به فروشگاه‌های متفرقه و حتی سیستم‌های پرداخت متفرقه را امکان‌پذیر خواهد کرد. نسخه‌ی دوم اپ استور برای «ایالات متحده و تمامی مناطق دیگر» ارائه می‌شود.

منابع آگاه گفته‌اند اضافه‌ شدن سایدلود به آیفون نهایتاً تا تاریخ ۷ مارس ۲۰۲۴ (۱۷ اسفند ۱۴۰۲) انجام خواهد گرفت.

اپل سال‌ها دربرابر اضافه‌ کردن سایدلود به آیفون مقاومت کرد، چون به عقیده‌ی این شرکت، امکان نصب نرم‌افزار از فروشگاه‌های متفرقه در نهایت باعث کاهش امنیت موبایل‌هایش می‌شود. با همه‌ی این‌ها، اروپا در نهایت با تصویب قانون DMA اپل را مجبور کرد که ساختار اکوسیستم iOS را دستخوش تغییر کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)