معرفی هارد اکسترنال HD830 ای دیتا غول تخریب‌ناپذیر.

معرفی هارد اکسترنال HD830 ای دیتا غول تخریب‌ناپذیر.
معرفی هارد اکسترنال HD830 ای دیتا غول تخریب‌ناپذیر.

هارد اکسترنال HD830 ای‌ دیتا

هارد ای‌دیتا در ظرفیت های مختلف 2TB و 4TB و 5TB روانه بازار شده‌ است.

هارد اکسترنال HD830 ای‌ دیتا از آخرین محصولات ای دیتا، درکنار ساختاری منسجم و ظاهری شکیل، قابلیت‌های خارق‌العاده دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

امروزه هارد دیسک‌های اکسترنال به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی فناورانه ما تبدیل شده‌اند که داده‌هایی حیاتی را درون خود جای می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید، هارددیسک‌ها از جمله سخت‌افزارهایی هستند که در‌برابر ضربه بسیار حساس‌اند و هر ضربه احتمالی می‌تواند گیگابایت‌ها داده ضروری را نابود کند. اما رفته‌رفته شرکت‌های سازنده هاردهای اکسترنال به فکر مقاوم‌سازی محصولات خود افتاده‌اند و شرکت معروف ADATA نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هارد اکسترنال HD830 پیشرفته‌ ترین محصول عرضه‌شده ای‌ دیتا (ADATA) در این زمینه محسوب می‌شود؛ محصولی که تاکید اصلی آن بیش از هر چیزی، روی میزان مقاومتش است. هارد ای‌دیتا در مدل‌های مختلف ۲ و ۴ و ۵ ترابایتی روانه بازار شده‌ است.

ابعاد غول ای‌دیتا ۱۴۰ در ۳۳ در ۹۶.۲ میلی‌متر و وزن آن حدود ۵۱۰ گرم است.

شکل ظاهری HD830 مانند یک آجر است و هارددیسکی ۲.۵ اینچی را درون خود جای داده است که از آن دربرابر هرگونه شوک احتمالی محافظت می‌کند. لایه بیرونی این هارددیسک دارای شیارهایی است که حداکثر گرمازدایی را برای آن فراهم می‌کند.

ای‌دیتا این محصول را «تقریبا تخریب‌ناپذیر» می‌خواند و این به ‌لطف ساختار سه لایه‌ای آن فراهم شده که شامل یک پوشش ضدشوک، یک لایه خارجی آلمینیومی و یک محافظ سیلیکونی است. همچنین، لایه‌ی خارجی آلمینیومی HD830 قادر به تحمل فشار ۳ هزار گیلوگرمی است؛ فشاری معادل وزن ۵۰ انسان بالغ! ای‌دیتا مدعی است که این هارددیسک تنها نمونه‌ی موجود در بازار با تحمل فشار ۳ تن وزن است و از این‌ نظر یک هارد بی‌رقیب به شمار می‌رود.

روی کانکتور USB این هارد اکسترنال، درپوشی وجود دارد که بسیار محکم در جای خود قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که مدل HD830 ای‌دیتا حتی از استاندارد IP68 نیز عبور کند و ضد گردوغبار و ضد آب باشد. این شاهکار ای‌دیتا می‌تواند به مدت ۲ ساعت در عمق ۲ متری آب دوام بیاورد. هارد دیسک HD830 از استاندارد نظامی MIL-STD-810G ارتش آمریکا برخوردار است و می‌تواند از سقوط‌هایی تا ارتفاع ۱.۲۲ متر جان سالم به‌در ببرد.

این هارد دیسک دارای یک کابل USB کوتاه است که یک سر آن USB 3.0 معمولی و سر دیگر میکروUSB Type B هستند. همچنین یک چراغ ال ای دی آبی رنگ روی بدنه تعبیه شده است و زمانی ‌که هارد روشن و در حال انتقال داده باشد، می‌درخشد.

ای دیتا حافظه هارد اکسترنال خود را به حسگرهای شوک مجهز کرده است و در هنگام ضربات محکم به ‌صورت خودکار مکانیسمی محافظتی را به کار می‌گیرد و از داده های کاربر محافظت می‌کند. نحوه‌ ی کار این مکانیزم این‌گونه است که حسگرهای شوک بلافاصله ضربات احتمالی را شناسایی می‌کنند تا سریعا عملکرد هارد متوقف شود و داده‌ها آسیب نبینند. هارد جان سخت ای دیتا از گارانتی ۴ ساله‌ی آونگ و یک سال ریکاوری رایگان اطلاعات بهره می‌برد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.