آیپد پرو ۲۰۲۴ با تراشه ۳ نانومتری، نمایشگر اولد و مگ‌سیف عرضه می‌شود

آیپد پرو ۲۰۲۴ با تراشه ۳ نانومتری، نمایشگر اولد و مگ‌سیف عرضه می‌شود

تبلت سال آینده‌ی اپل احتمالاً به نمایشگر اولد، تراشه‌ی سه نانومتری و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم مجهز خواهد شد.

گفته می‌شود که قرار است نسل بعدی آیپد پرو که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد، از شارژ بی‌سیم MagSafe پشتیبانی کند، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر OLED داشته باشد و به تراشه‌ی سه نانومتری سری M3 مجهز شود.

MacRumors این مطلب را از منبعی آشنا با تأمین‌کنندگان قطعات اپل نقل کرده است. فعلاً این خبر تأیید نشده، اما شایعات گذشته نیز به‌ استفاده‌ از شارژ بی‌سیم در تبلت‌ اپل اشاره داشته‌اند.

در سال ۲۰۲۱، مارک گرمن، افشاگر نام‌ آشنای محصولات اپل اظهار داشت که تولید‌کننده‌ی گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک می‌خواهد از سیستم مگ‌سیف برای آیپد پرو‌ سال ۲۰۲۲ استفاده کند.

اگرچه از شارژ بی‌سیم و پنل پشتی شیشه‌ای در آیپد پرو دو سال پیش خبری نبود، احتمالاً کوپرتینویی‌ها به فکر افزودن این ویژگی‌ها به آیپد پرو ۲۰۲۴ افتاده‌اند.

استفاده از محافظ شیشه‌ای موجب می‌شود آیپد در هنگام سقوط شکننده‌تر باشد، اما خواهد توانست از شارژ بی‌سیم مگ‌سیف پشتیبانی کند.

شایعات حاکی از آن است که اپل در حال بررسی تغییراتی در تبلت‌های برتر خود برای سال ۲۰۲۴ است. احتمال دارد اندازه‌ی صفحه‌نمایش تبلت‌ها از ۱۱ اینچ به ۱۱٫۱ و از ۱۲٫۹ اینچ به ۱۳ افزایش یابد.

مهم‌تر اینکه هر دو تبلت ممکن است اولین تبلت‌های اپل با صفحه‌نمایش OLED باشند. در حال حاضر، آیپد پرو ۱۱ اینچ به پنل LCD و آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ به نمایشگر mini-LED مجهز شده‌اند.

به‌علاوه، آیپد جدید ممکن است توسط شارژرهای بی‌سیم Qi2 با توان ۱۵ واتی که به‌صورت متفرقه تولید می‌شوند نیز شارژ شود. از طرفی، مگ‌سیف سرعت شارژ کمتری نسبت‌ به شارژ سریع با کابل USB-C دارد.

با امیدواری به اینکه آیپد پرو سال ۲۰۲۴ به تراشه‌ی ۳ نانومتری M3 مجهز شود، پیش‌بینی گرمن برای مدل‌های iPad Pro سال ۲۰۲۲ در نهایت به حقیقت خواهد پیوست. اتفاقی که می‌تواند موجب افزایش قیمت تبلت اپل شود.

همچنین شایعه شده است که اپل مدل بزرگتری از آیپد پرو با صفحه‌نمایش ۱۴٫۱ اینچی mini-LED معرفی خواهد کرد. این حدس از چند سال پیش وجود داشته و گفته می‌شود که شدت روشنایی این نمایشگرها به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر قابل اعتماد اپل انتظار دارد که تولید انبوه آیپد پرو ۲۰۲۴ در نیمه‌ی اول سال آینده انجام شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)