iPadOS 15 از فایل‌سیستم NTFS پشتیبانی می‌کند

iPadOS 15 از فایل‌سیستم NTFS پشتیبانی می‌کند
در بررسی نسخه‌ی بتای iPadOS 15 مشخص شده است که این سیستم‌عامل از فایل‌سیستم استاندارد NTFS پشتیبانی می‌کند.

iPadOS 15 از فایل‌سیستم NTFS پشتیبانی می‌کند

به گزارش MacRumors و با استناد به بررسی اولیه‌ی نسخه‌ی بتای iPadOS 15، اپل در جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل آیپد امکان دسترسی به محتوای فرمت‌شده با استاندارد NTFS را به برنامه Files اضافه کرده است.

پشتیبانی از این فایل‌سیستم مربوط به ویندوز، به اصطلاح فقط خواندنی (read-only) است؛ بنابراین با بهره‌گیری از آن نمی‌توان مانند macOS فایل‌های ذخیره‌شده با استاندارد NTFS را تغییر داد یا اصلاح کرد؛ اما می‌توان داده‌های مربوط به آن‌ها را برای استفاده در بخش‌های دیگر آیپد کپی کرد.

برنامه Files همچنین به یک نشانگر پیشرفت دایره‌ای جدید برای نشان دادن انتقال داده هنگام جابه‌جایی یا کپی کردن پرونده‌ها مجهز شده است. با ضربه زدن روی بخش گرافیکی، یک نوار پیشرفت بزرگ‎‌تر باز می‌شود که جزئیات بیشتری در مورد داده‌های منتقل‌شده یا باقی‌مانده، زمان تخمینی باقی‌مانده و توانایی لغو انتقال را نشان می‌دهد.

یکی دیگر از موارد قابل توجه در برنامه Files این است که در صورت استفاده از موس یا پد لمسی، می‌توانید از قابلیت‌های چندگانه مانند فشرده‌سازی، انتقال، کپی و ... بهره‌مند شوید. علاوه بر این، می‌توان از بخش Groups (گروه‌ها) به عنوان گزینه View نیز استفاده کرد و بدین ترتیب، پرونده‌ها و پوشه‌ها بر اساس نوع در صفحه‌های جداگانه مرتب می‌شوند.

iPadOS 15 در آزمایش نسخه بتای توسعه‌دهندگان قرار دارد و احتمالا بتای عمومی ماه آینده منتشر خواهد شد. طبق روال معمول، انتظار می‌رود نسخه نهایی این سیستم‌عامل در بازه‌ی شهریور سال جاری به صورت نهایی منتشر شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)