آیفون ۱۶ پرو به‌نمایش درآمد؛ خداحافظی با طراحی مثلثی دوربین‌ها

آیفون ۱۶ پرو به‌نمایش درآمد؛ خداحافظی با طراحی مثلثی دوربین‌ها

سامسونگ سری گلکسی S24 را چندی پیش رونمایی کرد و شیائومی بهترین گوشی ۲۰۲۴ خود، یعنی شیائومی ۱۴ اولترا را تا چند روز دیگر معرفی خواهد کرد. حالا نگاه‌ها بیش از هر زمان دیگری به اپل خیره شده است تا بفهمیم غول آمریکایی چه برنامه‌ای برای محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول خود دارد.

یکی از طراحان خوش ذوق با درنظرگرفتن شایعات، طرحی مفهومی مدل پرو گوشی آیفون ۱۶ را به‌اشتراک گذاشته است که چیدمان عمودی دوربین‌ها را به‌نمایش می‌گذارد.

مهم‌ترین و پرتکرارترین شایعه‌ای که درباره نسل بعدی گوشی آیفون به‌گوش می‌رسد، عمودی‌شدن چیدمان دوربین است. طراحی آیفون برای سال‌های متوالی تقریباً تغییر خاصی نکرده و این موضوع انتقادهایی را برای این شرکت در پی داشته است.

تصویر فاش‌شده به آیفون ۱۶ پرو مربوط است و احتمالاً مدل‌های عادی و پلاس دو دوربین با چینش عمودی خواهند داشت. ساختار عمودی دوربین‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس به این گوشی‌ها امکان ضبط ویدئوهای سه‌بعدی خواهد داد. این قابلیت اکنون تنها در انحصار آيفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس و هدست ویژن پرو است.

تغییر مهم دیگری که در سری آیفون ۱۶ خواهیم دید، استفاده از دکمه‌ی اکشن کو‌چک‌تر و دکمه‌ی جدیدی به‌نام «کپچر» خواهد بود که امکان فراخوانی سریع دوربین را فراهم می‌کند.

تراشه‌ی A18 اپل قلب تپنده‌ی سری آیفون ۱۶ خواهد بود. شاید اپل در سال ۲۰۲۴ بخواهد سیاست دو تراشه‌ای خود را کنار بگذارد و تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۶ را با یک تراشه به بازار عرضه کند. فرضیه‌هایی نیز مبنی‌بر این موضوع مطرح شده که عضو جدیدی به‌ نام آیفون ۱۶ اولترا قرار است بهترین گوشی آیفون در سال ۲۰۲۴ باشد.

قیمت گوشی سؤالی است که تا زمان رونمایی آیفون‌های جدید جوابش را نخواهیم فهمید؛ اما اگر سابقه‌ی اپل در تعیین قیمت گوشی آیفون را در نظر بگیریم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سری آیفون ۱۶ با افزایش قیمتی جزئی همراه شوند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)