احتمال تولید بیش از 500 میلیون گوشی 5G در سال 2021

احتمال تولید بیش از 500 میلیون گوشی 5G در سال 2021

گوشی های 5G

طبق پیش بینی های رییس شرکت موراتا، در سال 2021 شاهد تولید بیش از 500 میلیون گوشی 5G خواهیم بود. این در حالی است که سرویس های 5G هنوز در بسیاری از نقاط جهان راه اندازی نشده اند.

کمپانی موراتا که یکی از قدیمی ترین تامین کنندگان اپل به شمار می آید، به تازگی اعلام کرده که میزان سفارش ها برای تولید گوشی 5G در سال 2021 به حدی زیاد بوده که شرکت مجبور شده در فصل تعطیلات نیز همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. موراتا در حال حاضر وظیفه تامین باتری های سرامیکی آیفون 12 و چند دستگاه هوشمند دیگر را بر عهده دارد.

طبق گفته های نوریو نیکاجیما رییس شرکت موراتا، حدود 30 میلیون گوشی 5G در سال مالی فعلی تولید شده است. این رقم احتمالا در سال مالی بعدی به 500 میلیون دستگاه می رسد. به گزارش بلومبرگ، از آنجایی که شرکت های سازنده در صدد هستند تا از تنش های به وجود آمده بین هواوی و ایالات متحده حداکثر استفاده را ببرند، تعداد سفارشات برای ساخت گوشی 5G احتمالا بسیار بیشتر از سال های قبل خواهد بود.

نیکاجیما در مصاحبه دیگری اظهار داشته که سازندگان گوشی های هوشمند در تلاش هستند تا تولیدات شرکت موراتا که زمانی توسط هواوی خریداری می شده را تصاحب کنند و اصلا معلوم نیست که آیا واقعا به این تعداد از قطعات نیاز خواهند داشت یا خیر. به همین خاطر ممکن است میزان سفارش ها در ماه فوریه و مارس با افت قابل توجهی رو به رو شود.
اما طبق گزارش های منتشر شده در بلومبرگ، تحلیلگران بازار اسمارت فون اظهارات نیکاجیما را قدری محتاطانه می دانند و اعتقاد دارند که میزان سفرش ها برای تولید گوشی های 5G در ماه های آینده نیز همچنان یک روند صعودی را طی خواهد کرد. این درحالی است که سرویس های 5G هنوز در بسیاری از نقاط دنیا راه اندازی نشده اند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)