مک بوک های مجهز به تراشه M1 اپل از ویندز 10 پشتیبانی میکنند

مک بوک های مجهز به تراشه M1 اپل از ویندز 10 پشتیبانی میکنند

پشتیبانی مک بوک های مجهز به تراشه M1 اپل از ویندوز 10

مک بوک های مجهز به تراشه M1 اپل که جدیدا از آن ها رونمایی شده است، از ویندوز 10 پشتیبانی میکنند اما مشکلاتی در اجرا این نسخه ویندوز وجود دارد.

اپل اخیرا از مک بوک های جدید خود که مجهز به تراشه M1 و بر پایه ARM هستند رونمایی کرده است. همه افراد از طرفداران گرفته تا افراد بدبین نسبت به این شرکت، از بهبود عملکرد ارائه شده توسط این دستگاه جدید مجهز به اپل سیلیکون تعجب کردند.

البته یکی از اشکالات این دستگاه های جدید، عدم اجرای سیستم عامل ویندوز است. این سیستم عامل حتی به روش رسمی Bootcamp که اپل معرفی کرده است نصب نمیشود. این به این دلیل است که سیستم عامل ویندوز برای تراشه های x86 ساخته شده در حالی که تراشه M1 جدید اپل مبتنی بر ARM است.

اما یک توسعه دهنده به نام الکساندر گراف موفق به اجرای ویندوز 10 مجازی شده روی ARM در مک بوک جدید مجهز به M1 شده است. الکساندر گراف برای اجرای پیش نمایش Insider از ویندوز 10 ARM از نسخه اصلاح شده QEMU، نرم افزار مجازی سازی منبع آزاد و نرم افزار شبیه سازی ماشین استفاده کرد. همچنین از چارچوب Hypervisor مخصوص اپل که برای اهداف مجازی سازی طراحی شده است، نیز استفاده کرده است.

اکلساندر گراف ادعا میکند که سیستم عامل ویندوز در مک بوکش عملکرد ناخوشایند و روان دارد اما سایر کاربرانی که سعی کردند همان کارها را تکرار کنند مواردی را گزارش کرده اند. این موارد مربوط به اتصال بود که اکنون به نظر میرسد رفع شده است.

این موضوع واقعا پیشرفت جالبی است و ما انتظار داریم که چنین کارهایی بیشتر به صورت آنلاین ادامه پیدا کنند تا زمانی که یک راه حل رسمی از طرف اپل یا مایکروسافت دریافت کنیم.

بر اساس معیار عملکرد، ویندوز 10 ARM در مک بوک های مجهز به M1 عملکرد بهتری از سرفیس پرو X مایکروسافت دارد. بر اساس امتیازات، به نظر میرسد M1 حدود 60 تا 85 درصد سریعتر از سریعترین ویندوزهایی است که هم اکنون روی دستگاه موجود ARM قرار داده شده است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)