تولید انبوه SSD سازمانی PM9A3 سامسونگ با پشتیبانی از مشخصه OCP آغاز شد

تولید انبوه SSD سازمانی PM9A3 سامسونگ با پشتیبانی از مشخصه OCP آغاز شد

درایو ذخیره سازی اس اس دی  PM9A3 E1.S سامسونگ که مخصوص دیتاسنتر است، رسما به تولید انبوه رسید، این اس اس دی سرعت نوشتن متوالی سه هزار مگابایت بر ثانیه ارائه می دهد

سامسونگ الکترونیکس با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد تولید انبوه جدیدترین اس اس دی کلاس دیتاسنتر خود را آغاز کرده است که با نام Samsung PM9A3 E1.S شناخته می شود. براساس گزارش خبرگزاری ZDNet به نقل از بیانیه ی مطبوعاتی سامسونگ،PM9A3 E1.S نخستین SSD از این نوع است که با مشخصه ی Open Compute Project (OCP) NVMe Cloud SSD کاملا سازگاری دارد تا بتواند وظایف کاری سازمانی را انجام دهد و پیش نیازهای مدنظر را رعایت کند.

مشخصه ی OCP مجموعه ای از استانداردهای یکپارچه ی تعاملی را شامل می شود که جامعه ی ارائه دهندگان دیتا سنتر برای تولیدکنندگان درایوهای اس اس دی تعیین کرده تا تولیدکنندگان بتوانند طراحی های خود را بهینه کنند و امکان انجام رایانش مقیاس پذیر فراهم شود. سال 2011، فیسبوک، اینتل، Rackspace ،Goldman Sachs و Andy Bechtolsheim مشخصه ی OCP را طراحی کردند.

درایو ذخیره سازی PM9A3 رابا استفاده از حافظه ی نسل ششمی 10 نانومتری V-NAND شرکت کره ای تولید شده است که جدیدترین استاندارد V-NAND سامسونگ محسوب می شود.این درایو ذخیره سازی سرعت نوشتن متوالی3,000 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن تصادفی 750,000 آی آپس (IOPS) و سرعت نوشتن تصادفی 160,000 آی آپس (IOPS) را ارائه می دهد.

این درایو اس اس دی برای خواندن متوالی بازده انرژی 238 مگابات بر ثانیه به ازای هر وات دارد که بهبود 50 درصدی در مقایسه با نسل قبل محسوب می شود. سامسونگ می گوید این موضوع باعث می شود میزان بازده انرژی عملیات های دیتاسنتر به حداکثر برسد.

درایو ذخیره سازی PM9A3 سامسونگ 9 حالت مصرف انرژی دارد که از 8/25 وات تا 35 وات را شامل می شود و به لطف همین مشخصه، یا انواع فرم فاکتورها و رابط های اس اس دی (از M,2 تا EDSFF) سازگار است. درایو جدید سامسونگ در کنار قابلیت های استاندارد امنیتی محور نظیر رمزنگاری و تایید اعتبار داده، از قابلیت بوت امن پشتیبانی می کند تا قوی تر از داده های شرکت محافظت کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)