مایکروسافت پلوتون؛ پرازنده امنیتی رد موندی ها برای بالا بردن امنیت سیستم

مایکروسافت پلوتون؛ پرازنده امنیتی رد موندی ها برای بالا بردن امنیت سیستم

پلوتون پردازنده امنیتی اختصاصی مایکروسافت محسوب می شود و قرار است با هدف بالا بردن امنیت سیستم ها در برابر هک شدن، درون تراشه های اینتل و AMD قرار بگیرد.

مایکروسافت می گوید پردازنده پلوتون با استفاده از نوعی فناوری خاص ساخته شده است که پیش تر شاهد استفاده از آن در پردازنده های سفارشی کنسول های بازی سری ایکس باکس بوده ایم و پردازنده های سفارشی ایکس باکس نتیجه همکاری AMD و مایکروسافت هستند.

پردازنده ی پلوتون مجهز به نوعی قابلیت استاندارد است که در پردازنده های سرور سری اپیک (AMD EPYC) پیدا می شود. به لطف تراشه پلوتون، اینتل قصد دارد رویکردی مشابه برای کمک به محافظت امنیتی بیشتر از رایانه های شخصی در پیش بگیرد.

پردازنده ی امنیتی پلوتون پاسخ مستقیم به موج جدید حملاتی است که به روش های خاصی متکی هستند و ردموندی ها درتلاشند با پردازنده ی پلوتون، جلوی انجام شدن این نوع حملات را بگیرند.

مایکروسافت می گوید بهترین نوع سیستم های امنیتی،آن دسته از سیستم ها هستند که مستقیما به درون پردازنده تزریق می شوند. این نوع سیستم های امنیتی در برابر حملات فیزیکی هکرها نیز مقاومند. همین موضوع باعث شده است ردموندی ها تصمیم به ساخت پردازنده ی امنیتی پلوتون بگیرند.

به گفته مایکروسافت پردازنده پلوتون فرآیند به روزرسانی فرم ور را امن می کند و در تلاش است روشی ساده تر و بادوام تر برای به روزرسانی فرم ور ارائه دهد. این رویکرد امروز ه اهمیت زیادی دارد؛ زیرا شماری از هکرها تلاش می کنند در فرآیند به روزرسانی فرم ور، آسیب های امنیتی به آن تزریق کنند.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)