موتورولا به‌کارگیری دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گوشی X30 Pro را تأیید کرد

موتورولا به‌کارگیری دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گوشی X30 Pro را تأیید کرد

گوشی موتورولا X30 Pro با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.22 اینچ و پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 در ۱۱ مرداد عرضه می‌شود.

سامسونگ با انتشار نمونه تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مخصوص گوشی‌های هوشمند، همه را شگفت‌زده کرده است. اما، سامسونگ اولین شرکتی نخواهد بود که از این دوربین قدرتمند روی گوشی‌های ورچم‌دار سری گلکسی خود استفاده می‌کند و قرار است گوشی پرچم‌دار بعدی شرکت موتورولا با نام X30 Pro مجهز به این دوربین روانه بازار شود.

به‌گزارش دیجیتال‌ترندز، موتورولا ازطریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویبو تأیید کرده است که گوشی X30 Pro با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. همچنین، دوربین گوشی پرچم‌دار جدید موتورولا لرزشگیر اپتیکال نیز دارد و اندازه‌ی آن 1/1.22 اینچ است.

علاوه‌بر افشای هیجان‌انگیز مشخصات دوربین، موتورلا همچنین نمایی مختصر از طراحی گوشی به‌اشتراک گذاشته که به‌نظر می‌رسد برخی از ویژگی‌های ظاهری نظیر لبه‌های براق و زیبایی نمایشگر خمیده را از سری گوشی‌های موتورولا Edge به ارث برده است. تنها تفاوت کلیدی که در طراحی این گوشی نسبت‌ به موتورولا اج به‌چشم می‌خورد تراز حفره دوربین سلفی در مرکز بالایی نمایشگر به‌جای قرارگیری در گوشه‌ی نمایشگر است.

دیگر تغییر درخورتوجه در طراحی پنل پشتی نمایان است که به‌نظر می‌رسد پرداختی ماسه‌مانند شبیه به گوشی وان‌پلاس 10 پرو دارد. دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز در قاب پشتی سبب برجستگی عیان‌تر فضای قرارگیری دوربین‌ها شده است. دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی موتورولا X30 Pro توسط دو دوربین دیگر که احتمالاً امکان عکس‌برداری فوق‌عریض و زوم‌ کردن را فراهم می‌کنند، همراهی می‌شود.

گوشی موتورولا X30 Pro که قرار است برای اولین‌بار در تاریخ ۲ آگوست (۱۱ مرداد ۱۴۰۱ شمسی) به‌همراه گوشی تاشدنی موتو Razr 2022 در رویدادی در چین و به‌عنوان یک گوشی اندروید پرچم‌دار معرفی شود. موتورولا همچنین، شارژ ۱۲۵ واتی فوق‌سریع این گوشی را تأیید کرد که موجب خواهد شد به‌واسطه‌ی این ویژگی در بین بهترین گوشی‌های اندرویدی طبقه‌بندی شود.

براساس اطلاعات غیررسمی گوشی X30 Pro موتورولا به پزدارنده قدرتمند کوالکام Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز خواهد شد که حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگی سریع UFS آن را همراهی خواهند کرد. افزون‌براین، بنابر گزارش‌ها گوشی جدید موتورولا نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی اولد با کیفیت FHD+ با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز با پشتیبانی از HDR10+ ارائه می‌کند.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی روی این گوشی با یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق‌عریض و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. در پنل جلویی نیز دوربین ۶۰ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد که به‌عنوان یکی از قدرتمندترین دوربین‌های سلفی به‌کاررفته در گوشی‌های اندروید به‌حساب می‌آید. باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و اندروید ۱۲ و رابط کاربری MyUI 4.0 نیز از دیگر قابلیت‌های گزارش‌شده‌ی X30 Pro به‌شمار می‌روند.

قیمت گوشی موتورولا X30 Pro براساس شایعات ۸۹۹ یورو خواهد بود که معادل ۹۱۰ دلار می‌شود. این گوشی در ۲ آگوست ۲۰۲۲ (۱۱ مرداد ۱۴۰۱) در چین عرضه می‌شود و براساس استراتژی فروش پرچم‌دار نسل قبلی موتورولا، احتمالاً این گوشی در ماه آینده خود را به بازار ایالات متحده برساند. دیدن موتورلا برای بالابردن سطح محصولات خود در تلاش برای مبارزه در میدان نوآوری دربرابر شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی، می‌تواند به نفع کاربران تمام شود.

از سویی دیگر، سامسونگ نیز چشم به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برای به‌کارگیری در گوشی گلکسی S23 Ultra دوخته است که گفته می‌شود در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی (زمستان ۱۴۰۱ شمسی) به بازار عرضه خواهد شد. علاوه‌براین، اخباری از شیائومی و تلاشش برای عرض اندام در رقابت دوربین به گوش می‌رسد؛ اما هنوز هیچ اطلاعات قابل ارجاعی در رابطه با این ادعا فاش نشده است. نکته درخورتوجه این است که شرکت چینی شیائومی در پرچم‌دار جدید خود یعنی Xiomi 12S Ultra به‌جای انباشت صدها میلیون پیکسل، سراغ حسگر غول‌آسای یک اینچی رفته است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)