Instagram Lite جدید؛ قابلیت های کمتر در مقابل حجم 2 مگابایتی

Instagram Lite جدید؛ قابلیت های کمتر در مقابل حجم 2 مگابایتی
فیسبوک پس از متوقف کردن نسخه قبلی Instagram Lite، دیروز از نسخه جدید این برنامه با حجم 2MB به صورت آزمایشی در هند رونمایی کرد.

Instagram Lite جدید

برخی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی علاوه بر نسخه اصلی دارای نسخه ساده ای با پسوند Lite هستند که برای جامعه با هدفی طراحی شده اند که یا خدمات اینترنتی قابل اعتماد وجود ندارد و یا خدمات اینترنتی بسیار گران است. برنامه های Lite مانند Facebook Lite ،Messenger Lite و Twitter Lite همچنین بهترین گزینه برای تلفن های با پردازنده ضعیف و یا فضای ذخیره سازی اندک هستند زیرا در عین حال که فضای کمتری اشغال میکنند، به پردازش کمتری نیاز دارند. امروز، فیسبوک با اعلام یک برنامه جدید Instagram Lite، به لیست برنامه های Lite برای تلفن های اندروید اضافه کرده است.

این برنامه یک سری جدید از این نوع برنامه های کم حجم است، همانطور که قبلا هم برنامه دیگری با همین پسوند توسط فیسبوک در اوایل سال جاری تعطیل شده بود. برنامه جدید Instagram Lite توسط فیسبوک در مراسمی در هند به نام "Facebook Fuel for India" رونمایی شد. این برنامه که اندازه ای کمتر از 2 مگابایت دارد، برخی از ویژگی های نسخه اصلی برنامه مانند Reels ،Shopping و IGTV را برای تجربه سریع تر و حتی تمیزتر شامل نمیشود. اگر شما یکی از کسانی هستید که ویژگی های اضافه نسخه اصلی اینستاگرام را دوست ندارید و یا به کار شما نمی آید هم، برنامه Instagram Lite برای شما مناسب است.

در حال حاضر، برنامه Instagram Lite محدود به هند است و به چندین زبان محلی این کشور از جمله بانگلا، گجراتی، هندی، کانادا، مالایالامی، مراتی، پنجابی، تامیل و تلوگو در دسترس است.

تعجب آور نیست که هند در ابتدا برنامه را دریافت میکند. این کشور واقع در جنوب آسیا با بیش از 310 میلیون کاربر بر اساس گزارش نوامبر 2020 توسط استاتیستا، بالاترین میزان کاربران فیسبوک را دارد. فیسبوک میگوید وقتی دوره آزمایشی این برنامه در هند با موفقیت به اتمام برسد، قصد دارد آن را در دسترس کشور های بیشتری قرار دهد. در این صورت شما میتوانید نسخه APK آن را نصب کنید.

برنامه اصلی Instagram Lite به دلیل برخی از مشکلات بیان نشده در ماه می متوقف شد. برنامه جدیدی که اوایل این ماه در فروشگاه Play قرار گرفت، در حال حاضر حدود 5 میلیون نصب دارد.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)