کیبورد جدید Mac با نمایشگرهای کوچک روی هر کلید

کیبورد جدید Mac با نمایشگرهای کوچک روی هر کلید

کیبورد جدید Mac با نمایشگرهای کوچک روی هر کلید

کیبورد جدید Mac در پتنت های اخیر اپل، دارای نمایشگرهای کوچک روی هر کلید است که بر اساس اولویت و ترجیح کاربران، پیکربندی میشود.
به تازگی یک پتنت جدید از کمپانی اپل در فضای آنلاین منتشر شده است. این پتنت به کیبورد Mac اشاره میکند که هر کلید آن شامل نمایشگر کوچک قابل پیکربندی میشود.

طبق گزارش 9to5Mac، نمایشگر کوچک روی هر کلید، مشخصه ظاهری خاصی را به کیبورد بخشیده و میتواند بر اساس اولویت و ترجیح کاربر، پیکربندی شود. اگرچه این قابلیت تا حدی شبیه به TouchBar است، اما کیبورد جدید Mac حاوی کلیدهای فیزیکی بوده و به جای برچسب های معمولی، یک نمایشگر روی هر یک از آنها تعبیه شده است.

پتنت جدید اپل همچنین نشان میدهد که کلیدها از برچسب گذاری پویا نیز پشتیبانی میکند. این قابلیت به وسیله یک نمایشگر LED با آرایه ای از پیکسل ها فراهم آورده میشود. نمایشگرهای کوچک ارتباطی با وضوح بالا یا ویژگی های پیشرفته دیگر نداشته و تنها مشخصه های یک زبان خاص را نمایش میدهند. به بیان دیگر، کیبورد جدید Mac به کاربران اجازه میدهد تا با تغییر برچسب ها، طرح بندی منحصر به فردی از صفحه کلید را به وجود آورند.

پتنت جدید میتواند بازه وسیعی از کاربردها را فراهم آورد. به عنوان مثال، کاربران مک بوک های جدید میتواند در ازای پروفایل های متعدد از جمله بازی، برنامه نویسی، ویرایش فیلم و غیره، کیبورد خود را به صورت دلخواه پیکربندی کنند. کمپانی کوپرتینویی تنها نیازمند ساخت یک مدل صفحه کلید است، با این تفاوت که زبان نشان داده شده روی کلیدها با توجه به محل توزیع آنها فرق میکند. پتنت جدید اپل، برای کیبورد لپ تاپ های مک بوک و همچنین کیبوردهای مستقل برای دسکتاپ های مک از جمله مک مینی، آی مک و مک پرو به کار می آید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)