پتنت جدید گوشی هوشمند اوپو با ماژول دوربین برداشتنی

پتنت جدید گوشی هوشمند اوپو با ماژول دوربین برداشتنی

کمپانی چینی اوپو در یک پتنت جدید برای گوشی هوشمند، دست به ابتکار جالبی زده و از ماژول های دوربین برداشتنی جهت گرفتن عکس های سلفی استفاده کرده است.

تولید کننده های گوشی های هوشمند سعی می کنند تا با قرار دادن دوربین سلفی در زیر نمایشگر یا حتی چرخاندن دوربین پشتی، ظاهر ناخوشایند این ماژول را به نحوی مخفی کنند. اما به نظر می رسد که کمپانی چینی اوپو روش غیرعادی را برای مخفی سازی دوربین سلفی در پیش گرفته است؛ قرار دادن دوربین در دست کاربر!

طبق گزارش رسانه خبری 91Mobiles، اوپو در حال طراحی پتنت جدیدی برای گوشی های هوشمند با ماژول دوربین براداشتنی است. با عملی شدن این ایده، هرگاه کاربر بخواهد عکس سلفی از خود (یا هر شیء دیگری) بگیرد، تنها کافیست تا ماژول را از پنل پشتی درآورده و آن را در مقابل خود یا شیء مورد نظر قرار دهد.

طراحی پتنت جدید، دو دوربین و فلش بیضی شکل را نشان می دهد که از فناوری های USB-CوBluetooth،WIFI، NFC استفاده می کند.

انرژی این دستگاه توسط یک باتری لیتیوم یونی تامین می شود. البته امکان ترکیب ماژول های دوربین یا تطبیق آن ها هنوز مشخص نیست. هرچند که تحقق یافتن چنین قابلیتی بدین معنی است که کاربر می تواند دوربین گوشی هوشمند خود را بدون نیاز به تعویض کلی، ارتقا بخشد.



در هر صورت باید در نظر داشت که این طراحی در حد پتنت است، یعنی اوپو ضمانت نمی دهد که گوشی هوشمندی را با ماژول دوربین برداشتنی به وجود آورد. این کمپانی سابقه حذف دوربین را در کارنامه خود دارد(حذف دوربین پاپ آپ  Find X در گوشی هوشمند X Pro). به علاوه، اوپو به تازگی یک مفهوم گوشی قابل رول (rollable) را معرفی کرده که همانند سایر ایده های این شرکت، عجیب و غریب بوده ولی در صورت عملی شدن می تواند جایگزین گوشی های انعطاف پذیر شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)