نینتندو نبض بازار بازی‌های ویدیویی ژاپن را در اختیار گرفت

نینتندو نبض بازار بازی‌های ویدیویی ژاپن را در اختیار گرفت

نینتندو در بازار ژاپن بهترین آمار فروش بازی را در سال ۲۰۲۳ به‌ خود اختصاص داده است.

نینتندو موفق شد در سال ۲۰۲۳ به بهترین نام صنعت بازی ژاپن تبدیل شود. بازی‌های منتشرشده برای نینتندو سوییچ عملکرد بسیار خوبی داشتند و در فهرست پرفروش‌ترین‌های سال قبل قرار گرفتند. درواقع ۱۰ بازی پرفروش سال ۲۰۲۳ در ژاپن متعلق به کنسول بازی نینتندو است که نشانه‌ی واضحی از تسلط کامل این برند در کشور خود دارد.

طبق اعلام Gonintendo، بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom محبوب‌ترین بازی سال ۲۰۲۳ ژاپن بود و دو میلیون نسخه از این عنوان به‌فروش رسید. Super Mario Bros. Wonder نیز با فروش ۱٫۵ میلیون نسخه در جایگاه دوم محبوب‌ترین بازی‌های سال گذشته در بازار ژاپن قرار گرفت. این اعداد خیلی چشمگیر به‌نظر نمی‌رسند اما نشان از علاقه‌ی عجیب ژاپنی‌ها به بازی‌های نینتندو دارند.

نینتندو با انتشار عناوین مختلف در سبک‌های متنوع از بازی ماجراجویی Pikmin 4 گرفته تا بازی‌ مسابقه‌ای Mario Kart 8 Deluxe، نظر گیمرها را به‌خود جلب کرده است. این فهرست همچنان شامل موارد دیگری مثل Pokémon Scarlet & Violet و Kirby’s Return to Dreamland Deluxe می‌شود که نشان می‌دهد شرکت ژاپنی دقیقاً می‌داند طرفدارانش چه می‌خواهند.

به‌ندرت پیش می‌آید که در یک سال، هر ۱۰ بازی پرفروش مربوط به کنسول بازی شرکت خاصی باشند. نینتندو از سال‌ها قبل به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای بازی کامپیوتری شناخته می‌شود و اکنون دستیابی به چنین رکوردی، نقطه‌ی عطف دیگری در فعالیت این برند است.

محبوبیت بالای بازی‌های نینتندو در ژاپن نشان می‌دهد ترکیب شخصیت‌های محبوب این شرکت با ماجراجویی‌های جدید، فرمولی برنده است. همه‌چیز به تجربیاتی ارتباط دارد که برای گیمرها اهمیت دارند و چه طرفداران قدیمی و چه کاربران جدید به‌خصوص در ژاپن به بازی‌های نینتندو علاقه‌ی زیادی نشان می‌دهند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)