همه گوشی‌های سامسونگ از فرمت جدید ذخیره عکس اندروید ۱۴ پشتیبانی نمی‌کنند

همه گوشی‌های سامسونگ از فرمت جدید ذخیره عکس اندروید ۱۴ پشتیبانی نمی‌کنند

گوگل در رویداد I/O ۲۰۲۳، فرمت تصویری جدیدی به‌نام Ultra HDR را برای ثبت تصاویر معرفی کرد. این فناوری به کاربران اندروید ۱۴ اجازه می‌دهد تصاویری با ویژگی HDR، محدوده‌ی دینامیکی بالای ۸ بیت و فرمت JPEG ثبت کنند که امکان نمایش آن‌ها حتی در دستگاه‌های قدیمی‌تر که نمایشگر آن‌ها از HDR پشتیبانی نمی‌کند نیز وجود دارد.

Ultra HDR به گوشی‌های اندروید اجازه می‌دهد عکس‌هایی ثبت کنند که سایه‌ها و روشنایی‌های آن‌ها جزئیات بیشتری دارد. البته برای استفاده از این ویژگی، دستگاه شما باید پیش‌نیازهایی داشته باشد.

پس‌از اینکه گوگل ویژگی Ultra HDR را معرفی کرد، بسیاری از کاربران کنجکاو شدند که آیا این قابلیت با به‌رورزسانی‌های آینده، به گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ اضافه خواهد شد یا خیر. اکنون ناظر انجمن شرکت کره‌ای توضیحاتی در این مورد ارائه داده است.

گیزموچاینا می‌نویسد، Ultra HDR به گوشی هوشمند نیاز دارد که امکان ثبت تصاویر و ویدیوهای HDR را داشته باشد و سپس می‌توان عکس یا ویدیو موردنظر را با محدوده‌ی دینامیکی ثبت‌شده، روی نمایشگرهای سازگار با HDR نمایش داد. دوربین اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی از HDR پشتیبانی می‌کنند اما نمایشگر بسیاری از دستگاه‌های اقتصادی با این فناوری سازگاری ندارد؛ به‌همین دلیل احتمال دارد Ultra HDR فقط برای گوشی‌های میان‌رده و رده‌بالا ارائه شود.

همه‌ی گوشی‌های هوشمند سری گلکسی نوت و گلکسی اس، گلکسی Z و برخی مدل‌های گلکسی A که اخیراً معرفی شده‌اند از نمایشگرهای سازگار با HDR بهره می‌برند و این احتمال وجود دارد که Ultra HDR فقط برای دستگاه‌های ذکر شده دردسترس قرار گیرد. البته سامسونگ هنوز به‌طور رسمی توضیحی در این مورد ارائه نداده است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)