رسما تأیید شد: استوری از ماه آینده به تلگرام اضافه می‌شود

رسما تأیید شد: استوری از ماه آینده به تلگرام اضافه می‌شود

پاول دورف، مدیرعامل و بنیان‌گذار تلگرام، در بیانیه‌ای می‌گوید این اپلیکیشن پیام‌رسان در اوایل ماه آینده‌ی میلادی (اواسط تیر) به قابلیت Stories مجهز می‌شود. دورف می‌گوید کاربران سال‌ها است خواستار اضافه شدن استوری به تلگرام هستند. به گفته‌ی او، بیش از نیمی از تمام درخواست‌ها به استوری ارتباط دارد.

دورف می‌گوید تلگرام در ابتدا مخالف استوری بود، چون این قابلیت را تمامی پلتفرم‌های دیگر ارائه می‌دهند؛ اما تلگرام در نهایت تصمیم گرفت که به درخواست کاربران گوش دهد.

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، کاربران تلگرام می‌توانند تعیین کنند که هر یک از استوری‌هایشان را چه افرادی ببینند. می‌توانید نمایش استوری‌ها را عمومی یا محدود به فهرست مخاطبین کنید. همچنین می‌توانید فهرستی از دوستان نزدیک‌تان را انتخاب کنید تا استوری‌ها فقط برای آن‌ها به‌نمایش دربیایند.

استوری‌های تلگرام به بالای فهرست چت‌ها اضافه خواهند شد. در صورت تمایل می‌توانید استوری‌ها را به منوی Hidden در بخش مخاطبین منتقل کنید و جلوی نمایش آن‌ها را در صفحه‌ی اصلی بگیرید.

تلگرام می‌گوید کاربران می‌توانند کپشن و لینک به استوری‌های خود اضافه کنند. تگ کردن کاربران دیگر در استوری نیز امکان‌پذیر است. بخش استوری تلگرام قابلیتی مشابه اپلیکیشن BeReal دارد و به شما امکان می‌دهد عکس و فیلم را به‌صورت همزمان ازطریق دوربین سلفی و پشتی بگیرید.

کاربران می‌توانند زمان منقضی‌شدن استوری را از بین حالت‌های ۶، ۱۲، ۲۴ یا ۴۸ ساعته تعیین کنند. در قابلیتی مشابه های‌لایت‌های اینستاگرام، کاربران تلگرام نیز می‌توانند استوری‌ها را به‌صورت دائمی در صفحه‌ی پروفایل به‌نمایش دربیاورند. دورف می‌گوید این قابلیت باعث می‌شود پروفایل‌های تلگرام «آگاهی‌بخش و رنگارنگ» باشند.

تلگرام همچنین قصد دارد بعدا ارسال پست‌های کانال را در استوری‌ها ممکن کند. به گفته‌ی پاول دورف، این قابلیت باعث می‌شود وایرال شدن در تلگرام بسیار ساده‌تر باشد. مدیرعامل تلگرام می‌گوید استوری آغازگر عصر جدیدی در تاریخ تلگرام است. برای مشاهده‌ی رابط کاربری بخش استوری تلگرام می‌توانید این ویدیو را در کانال پاول دورف مشاهده کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)