اوپو به بزرگ ترین تولید کننده موبایل در چین تبدیل شد

اوپو به بزرگ ترین تولید کننده موبایل در چین تبدیل شد

اوپو بزرگترین تولید کننده گوشی در چین

ژانویه 2021، اوپو به بزرگ ترین تولید کننده گوشی در کشور چین تبدیل شد و ویوو هم در جایگاه دوم قرار گرفت. هواوی و شیائومی و اپل نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در سه ماهه ی اول سال 2021، اوپو با کسب 21 درصد از بازار موبایل کشور چین، به بزرگ ترین تولید کننده گوشی در این کشور تبدیل شد؛ در مقابل، هواوی بخش زیادی از سهم بازار چین را از دست داد.

ژانویه ی 2021، اوپو و ویوو به ترتیب حدودا 21 و 20 درصد از سهم بازار موبایل چین را در اختیار اشته اند. بعد از این دو شرکت، هواوی و شیائومی و اپل در رده های  سوم تا پنجم جای گرفته و روی هم رفته، 16 درصد از بازار چین را از آن خود کرده اند. کاهش سهم هواوی کاملا محسوس است؛ زیرا این شرکت در سه ماهه ی دوم سال 2020 نزدیک به 46 درصد بازار چین را در اختیار داشت. گفتنی است تحریم های آمریکا باعث شد هواوی شرکت آنر را هم بفروشد.

گزارش منتشرشده درباره ی سهم شرکت های مختلف از بازار گوشی های هوشمند چین به این موضوع اشاره می کند که فروش گوشی های اوپو در مقایسه با ماه گذشته 33 درصد و در مقایسه با سال گذشته 26 درصد افزایش پیدا کرده است. اوپو در سه ماهه ی چهارم سال 2020 تنها 16 درصد از بازار کشور چین را از آن خود کرده بود.
یکی از دلایل موفقیت اوپو عرضه ی گوشی های میان رده ی با کیفیت محسوب می شود. گوشی های میان رده این شرکت با تراشه های قدرتمند و باتری حجیم راهی بازار شده اند. در حال حاضر، هواوی با کمبود تراشه مواجه است؛ از این رو، نمی تواند محصولات زیادی عرضه کند و نمی دانیم وضعیت عرضه ی گوشی هایی مانند میت ایکس 2 و پی 50 چگونه خواهد بود.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)