حافظه اس اس دی Optane H10 توسط شرکت اینتل معرفی شد.

حافظه اس اس دی Optane H10 توسط شرکت اینتل معرفی شد.
حافظه اس اس دی Optane H10 توسط شرکت اینتل معرفی شد.

شرکت اینتل از جدیدترین حافظه اس اس دی خود، از سری Optane H10 رونمایی کرد. در حافظه اس اس دی اینتلOptane H10 ، از ۲ تکنولوژی به صورت همزمان استفاده شده است که باعث بالا رفتن طول عمر این محصول شده است.

حافظه اس اس دی اینتل سریOptane H10 ، از تراشه های Intel QLC و فناوری  ۳D Xpoint، به صورت همزمان بهره می برند. تراشه های  ۳D Xpointبه عنوان حافظه های Optane شناخته می شوند و فناوری خاصی است که به صورت مشترک توسط Intel و Micron طراحی شده است.

حافظه اس اس دی سری Optane H10 در فرم استاندارد M.2 عرضه می شود و از باس پرسرعت PCI-E 3.0 x4  پشتیبانی می کنند. شرکت اینتل پروتکل NVME 1.1 را برای این سری از حافظه اس اس دی در نظر گرفته است.

شرکت اینتل سالید درایوهای جدید خود را در دو مدل دسته بندی کرده است. حافظه اس اس دی های با ظرفیت ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی را برای استفاده به عنوان یک کش Optane طراحی کرده است.

همچنین حافظه اس اس دی های با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی نیز به عنوان حافظه اس اس دی برای ذخیره سازی اطلاعات وارد بازار خواهد کرد.
سرعت خواندن و نوشتن در حافظه اس اس دی سری H10 اینتل به ترتیب ۲۴۰۰ و ۱۸۰۰ مگابایت در ثانیه خواهد بود. از مهمترین مزایای حافظه های Optane می توان به طول عمر بالای آنها اشاره کرد. این طول عمر بالا بدلیل استفاده از تراشه های  ۳D Xpointمی باشد که به مراتب بسیار بیشتر از حافظه اس اس دی های موجود در بازار است.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.