پیکسل 7 پرو و پیکسل 7 گوگل با VPN داخلی و تراشه اختصاصی رونمایی شدند

پیکسل 7 پرو و پیکسل 7 گوگل با VPN داخلی و تراشه اختصاصی رونمایی شدند

پیکسل ۷ پرو و پیکسل ۷ جدیدترین گوشی‌های گوگل‌اند که از تراشه‌ی جدید سری تنسور استفاده می‌کنند، دوربین باکیفیت دارند و در تلاشند اپل و سامسونگ را در بازار آمریکا به‌چالش بکشند.

گوگل با سیستم‌عامل اندروید نقش مهمی در صنعت موبایل ایفا می‌کند، اما گوشی‌های ساخت این شرکت هنوز نتوانسته‌اند در بازار به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کنند. اهالی مانتین‌ویو پیش‌تر در همکاری با برندهای منتخب سخت‌افزاری، گوشی‌های سری نکسوس را عرضه می‌کردند، اما از سال ۲۰۱۶ برند پیکسل را جایگزین نکسوس کرده‌اند.

سه نسل اول از گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل دستگاه‌های نسبتاً موفقی بودند، اما در نسل چهارم مشکلاتی نظیر عمر باتری ناامیدکننده گریبان‌گیر گوگل شدند و این شرکت تا حد زیادی شهرتی را که برای خود دست‌وپا کرده بود از دست داد. در همین راستا تغییراتی اساسی در تیم پیکسل اعمال شد و چند سال بعد به جایگاهی رسیده‌ایم که بسیاری از کارشناسان، پیکسل را - حداقل از لحاظ طراحی ظاهری - محصولی شاخص قلمداد می‌کنند.

گوگل از نسل قبل سراغ طراحی متفاوتی برای گوشی‌های سری پیکسل رفته و در نسل جدید این گوشی‌ها - که دقایقی پیش معرفی شدند - از همان زبان طراحی به شیوه‌ای بهبودیافته استفاده کرده است. پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو که پیش‌تر در اردیبهشت به‌صورت اولیه به نمایش درآمده بودند، سرانجام به‌طور کامل رونمایی شدند. مدیر تیم سخت‌افزار گوگل در رویداد امروز گفت پیکسل‌های جدید جزو زیباترین محصولاتی هستند که گوگل در تاریخ فعالیتش تولید کرده است.

گوشی‌های سری پیکسل ۷ به تراشه‌ی اختصاصی تنسور نسل دوم مجهزند و از تراشه‌ی تایتان M2 نیز استفاده می‌کنند. پیکسل‌های جدید همچون نسل قبل تا پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو گوگل به VPN داخلی مجهزند و کاربر برای استفاده از این VPN موظف به پرداخت هزینه‌ی اضافی نیست. پیکسل‌های گوگل از نسل دوم به قابلیتِ نمایشگر همیشه‌روشن و از سه سال پیش به قابلیت تشخیص تصادف مجهز بوده‌اند.

گوگل از پیکسل‌ ۷ و پیکسل ۷ پرو به‌عنوان «استانداردی جدید برای صنعت موبایل» یاد می‌کند. ابعاد نمایشگر پیکسل ۷ نسبت‌به نسل قبلی کمی کاهش یافته و درحالی‌که پیکسل ۶ از نمایشگر ۶٫۴ اینچ استفاده می‌کرد، پیکسل ۷ به نمایشگر ۶٫۳ اینچ مجهز است. گوگل می‌گوید پیکسل ۷ پرو نمایشگر ۶٫۷ اینچ با نرخ نوسازی متغیر (۱۰ تا ۱۲۰ هرتز) و روشنایی بهبودیافته دارد. براساس ادعای گوگل، پیکسل ۷ پرو بهترین گوشی دنیا برای تصویربرداری است. پیکسل‌های جدید مبتنی‌بر استاندارد پیام‌رسانی RCS هستند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)