PS5 دیجیتال بخریم یا PS5 دیسک خور؟

PS5 دیجیتال بخریم یا PS5 دیسک خور؟

پلی‌استیشن ۵ دیجیتال و دیسک‌خور هر دو کنسول‌های بازی عالی هستند؛ اما تفاوت‌های مهمی بین آن‌ها وجود دارد که باید قبل از خرید در نظر بگیرید.

در دهه‌ی اخیر، دنیای بازی‌های ویدئویی رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است و تکنولوژی‌های نوین در این زمینه به‌طور مداوم بهبود یافته‌اند. کنسول‌های بازی نسل نهم با توان پردازشی بسیار زیاد و امکانات جذاب، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی را به خود جلب کرده‌اند.

مسئله‌ی مهمی که در حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی برای طرفداران کنسول‌های سونی مطرح می‌شود، انتخاب از میان پلی‌استیشن ۵ دیجیتال و نسخه‌ی دیسک‌خور این محصول است. امکانات هر‌یک از این کنسول‌ها باعث شده است تا برخی از گیمرها هنگام خرید دچار سردرگمی شوند؛ بنابراین، باید با دقت بهترین گزینه را انتخاب کنند.

در این مقاله، نسخه‌ی دیسک‌خور و دیجیتال PS5 را مقایسه و ویژگی‌های هرکدام را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا بتوانید هنگام انتخاب بین این دو مدل، تصمیم بهتر و هوشمندانه‌تری بگیرید.

پلی‌استیشن ۵ دیسک‌خور درمقابل پلی‌استیشن ۵ دیجیتال

سونی با عرضه‌ی دو نسخه از پلی‌استیشن ۵، به گیمرها اجازه می‌دهد تا براساس نیاز خود یکی از این کنسول‌ها را تهیه کنند. به‌طور‌کلی، نسخه‌ی دیجیتال PS5 برای افرادی مناسب است که ترجیح می‌دهند نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌ها را نگه‌داری کنند؛ درحالی‌که مدل دیسک‌خور این کنسول به گیمرهای توصیه می‌شود که به نگه‌داری دیسک بازی‌ها تمایل دارند.

درواقع، نسخه‌ی دیجیتال PS5 دیسک‌درایو ندارد و محصولی آینده‌نگرانه است که شما را به دنیای محتوای کاملاً دیجیتال سوق می‌دهد. این کنسول به‌دلیل نداشتن جایگاه دیسک ارزان‌تر است و وزن نسبتاً سبک‌تری نیز از مدل دیسک‌خور PS5 دارد.

نسخه‌ی دیسک‌خور پلی‌استیشن ۵ همه‌ی ویژگی‌ها مدل دیجیتال را دارد و امکان اجرای بازی با قرادادن دیسک‌ فیزیکی را نیز دراختیار گیمرها قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب، حتی می‌توانید با قراردادن دیسک بازی‌های پلی‌استیشن ۴، از این عنوان روی کنسول نسل‌نهمی خود لذت ببرید. این مدل درمقایسه‌با نسخه‌ی دیجیتال کمی حجیم‌تر به‌نظر می‌رسد و وزن بیشتری دارد.

پلی‌استیشن ۵ دیسک خور بخریم یا پلی‌استیشن ۵ دیجیتال؟

یکی از تفاوت‌های مهم بین نسخه‌ی دیسک‌خور و دیجیتال PS5، قیمت این دو محصول است. مدل دیجیتال دیسک‌ درایو ندارد و ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است؛ اما سایر ویژگی‌های سخت‌افزاری ازجمله پردازنده‌ی گرافیکی آن‌ها یکسان است.

درواقع، اگر بخواهید پلی‌استیشن ۵ دیجیتال را بخرید، برای دانلود بازی‌ها باید به اینترنت با سرعت مناسب دسترسی داشته باشید یا دستگاهتان را به مراکزی ببرید که چنین خدماتی ارائه می‌دهند. ناگفته نماند که با خرید بسته‌های اشتراکی مثل پلی‌استیشن پلاس، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی دوره‌ای به تعداد زیادی بازی جذاب دسترسی داشته باشید. این راهکار به‌خصوص برای کاربران ایرانی به‌صرفه‌تر است؛ زیرا قیمت خرید جداگانه‌ی بازی‌ها، چه نسخه‌ی دیجیتال و چه نسخه‌ی فیزیکی، بسیار بیشتر از سرویس‌های اشتراکی است.

به‌هرحال، اگر به‌ هر دلیلی نسخه‌ی فیزیکی بازی‌ها را ترجیح می‌دهید، شاید نسخه‌ی دیسک‌خور پلی‌استیشن ۵ انتخاب بهتری برای شما باشد. این درایو به شما اجازه می‌دهد تا کپی‌های فیزیکی از بازی، فیلم‌های بلوری و... را روی کنسول اجرا کنید؛ اما دارندگان مدل دیجیتال PS5 باید محتوای مدنظرشان را دانلود یا آن را استریم کنند.

اگر می‌خواهید با همه‌ی ویژگی‌ها و قابلیت‌های پلی‌استیشن ۵ آشنا شوید، سری به مقاله‌ی بررسی تخصصی PS5 بزنید. قابلیت‌های ذکر‌شده در بررسی ما غیر از امکان استفاده از دیسک فیزیکی برای هر دو نسخه‌ی PS5 صدق می‌کند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور‌که اشاره کردیم، هر دو مدل دیسک‌خور و دیجیتال پلی‌استیشن ۵ ازنظر قدرت عملکرد و قابلیت‌ها، کاملاً یکسان هستند و از این نظر هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارند. مهم‌ترین تفاوت سخت‌افزاری این دو محصول در دیسک درایو است. اینکه کدام مدل برای شما مناسب‌تر است، کاملاً به نیازتان بستگی دارد. اگر گیمری هستید که به نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها اهمیت می‌دهید و مشکلی با خراب‌شدن احتمالی دیسک‌های بازی و البته قیمت آن‌ها ندارید، خرید نسخه‌ی دیسک‌خور می‌توانید برای شما مناسب باشد.

اگر برای اجرای بازی‌ها ترجیح می‌دهید آن‌ها را دانلود کنید و بودجه‌ی محدودتری نیز دراختیار دارید، قطعاً نسخه‌ی دیجیتال PS5 به شما توصیه می‌شود. درواقع، این دسته از گیمرها با خرید نسخه‌ی دیسک‌خور پلی‌استیشن ۵ هزینه‌ی بیشتری برای دسترسی به دیسک‌درایو پرداخت خواهند کرد که احتمالاً هیچ‌گاه از آن استفاده نمی‌کنند؛ به‌همین‌‌دلیل، خرید نسخه‌ی دیسک‌خور PS5 به این نوع کاربران توصیه نمی‌شود.

در هرصورت، اگر بودجه برایتان اهمیت ندارد، خرید نسخه‌ی دیسک‌خور PS5 همچنان می‌تواند گزینه‌ی جذابی باشید؛ چراکه امکان دارد گاهی اوقات بخواهید بازی‌های فیزیکی دوستان خود را برای مدتی قرض بگیرید و بدون دردسر از اجرای آن‌ها لذت ببرید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)