احتمال انتشار جهانی سیستم‌عامل هارمونی در سال 2022

احتمال انتشار جهانی سیستم‌عامل هارمونی در سال 2022
خبری تأییدنشده از انتشار سیستم‌عامل هارمونی برای دستگاه‌های بین‌المللی هواوی خبر می‌دهد. اولین بتای هارمونی 3 در آینده‌ای نزدیک از راه می‌رسد.

احتمال انتشار جهانی سیستم‌عامل هارمونی در سال 2022

در حال حاضر هارمونی او اس (HarmonyOS)، سیستم‌عامل خبرساز هواوی، در چین در قالب چندین نوع دستگاه هوشمند قابل‌دسترسی است. کاربران گوشی‌های هوشمند، وسایل هوشمند خانگی و ... مدتی است که از قابلیت‌های ارائه‌شده توسط هارمونی استفاده می‌کنند و شرکت چینی قصد دارد در گذر زمان تنوع دستگاه‌های تحت پشتیبانی این سیستم‌عامل را افزایش دهد.

هواوی تاکنون سیستم‌عامل هارمونی را برای دستگاه‌هایش در خارج از چین منتشر نکرده، اما این شرایط ممکن است به‌زودی تغییر کند.

براساس آنچه Gizmochina می‌نویسد، درک یو، از مدیران واحد اروپای مرکزی و شرقی، شمال کانادا و ترکیه هواوی، در مصاحبه‌ای گفته که شرکت چینی ممکن است سیستم‌عامل اختصاصی‌اش را در سال آینده‌ی میلادی برای کاربران جهانی‌اش منتشر کند. هواوی پیش‌تر هارمونی را با نام HongMengOS در چین در دسترس قرار داده است.

آمار می‌گوید بیش از 140 گوشی هوشمند، تبلت، نمایشگر هوشمند و دستگاه‌های دیگر در حال استفاده از هارمونی هستند. انتشار جهانی هارمونی فعلا به تأیید رسمی هواوی نرسیده و درک یو می‌گوید نسخه‌ی فعلی هارمونی در درجه‌ی اول روی کاربران چینی متمرکز است. به گفته‌ی یو بیش از 100 میلیون کاربر هارمونی را نصب کرده‌اند. تاریخ معرفی هارمونی به سال 2019 و کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی برمی‌گردد؛ جایی که شرکت چینی روی قابلیت‌های چند پلتفرمه‌ی سیستم‌عامل موردبحث تمرکز ویژه‌ای داشت.

سال گذشته شاهد انتشار هارمونی 2 بودیم. در نسخه‌ی دوم سیستم‌عامل هارمونی قابلیت‌های جدیدی از راه رسیدند و تعداد دستگاه‌های تحت پشتیبانی افزایش یافت. اوایل سال جاری میلادی سومین نسخه با نام HarmonyOS 3.0 معرفی شد و نخستین نسخه‌ی بتای آن در فصل اول 2022 در دسترس قرار می‌گیرد. مشخص نیست که بتای هارمونی 3 به‌صورت جهانی منتشر می‌شود یا خیر.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)