احتمال تجهیز گلکسی Z Fold 3 به تراشه اگزینوس جدید

احتمال تجهیز گلکسی Z Fold 3 به تراشه اگزینوس جدید

تجهیز گلکسی Z Fold 3 به تراشه اگزینوس جدید

این طور که پیداست، تراشه اگزینوس مجهز به گرافیک AMD زودتر از موعد انتظار از راه میرسد. این چیپست احتمالا در گلکسی Z Fold 3 سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد.

کمپانی سامسونگ اوایل ماه جاری از تراشه اگزینوس 2100 رونمایی کرد. در راستای این رونمایی، مشخص شد که چیپست پرچمدار Exynos به گرافیک AMD مجهز خواهد بود. از آنجا که شرکت کره ای در هر سال تنها یک چیپست پرچمدار را معرفی میکند، انتظار میرفت که تراشه اگزینوس مجهز به گرافیک AMD نیز در سال 2020 عرضه شود. اما ظاهرا امسال شرایط کمی متفاوت است.

افشاگر معروف سامسونگ به نام Universeice@ مدعی شده که این شرکت در سال جاری از یک تراشه اگزینوس جدید با گرافیک AMD رونمایی خواهد کرد. این تراشه احتمالا در گوشی گلکسی Z Fold 3 به کار گرفته میشود. این افشاگر همچنین گفته که سامسونگ از گرافیک موبایل AMD در تراشه های میان رده ممتاز سری Exynos 1xxx استفاده خواهد کرد. البته زمان بندی Exynos-AMD هنوز تعیین نشده و احتمالا عرضه آن به سال آینده موکول خواهد شد.

تراشه های اگزینوس سامسونگ در سال های اخیر به خاطر عملکرد ضعیف مورد انتقاد قرار گرفته است. این تراشه ها همچنین با مشکل داغ کردن و گرمای شدید همراه بوده اند. اما به نظر میرسد که سامسونگ بالاخره قصد دارد تا اوضاع را تغییر دهد. این انتقاد ها باعث شد تا کمپانی کره ای، تیم توسعه هسته CPU خود را منحل کرده و به سوی هسته های پردازنده کورتکس X1 و A78 متعلق به کمپانی ARM روی آورد. حال به نظر میرسد که سامسونگ به منظور بهبود کارایی گرافیکی، از GPU های رادئون موبایل AMD استفاده خواهد کرد.

تراشه اگزینوس 2100 در حال حاضر پا به عرصه رقابت گذاشته و مسیر صحیحی را طی میکند. این تراشه از عملکرد بالایی برخوردار بوده و از لحاظ قدرت پردازش، هوش مصنوعی و پردازش تصویر، تقریبا هم تراز با چیپست پرچمدار اسنپدراگون 888 کوالکام است. البته عملکرد گرافیکی این تراشه بین اسنپدراگون +865 و اسنپدراگون 888 است. سامسونگ قصد دارد تا تراشه های اگزینوس را به برندهای مطرح گوشی های هوشمند بفروشد.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)