تولید هارد دیسک ۱۶ ترابایتی توسط شرکت سیگیت

تولید هارد دیسک ۱۶ ترابایتی توسط شرکت سیگیت
تولید هارد دیسک ۱۶ ترابایتی توسط شرکت سیگیت

از تازه ترین اقدامات شرکت سیگیت می توان به تولید هارد داخلی با ظرفیت ۱۶ ترابایت اشاره کرد.

سیگیت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات در جهان می باشد. از تازه ترین اقدامات شرکت سیگیت می توان به تولید هارد داخلی با ظرفیت ۱۶ ترابایت اشاره کرد. دستیابی به ظرفیت ۱۶ ترابایت در ابعاد ۳٫۵ اینچ کاری بسیار دشوار می باشد.

با توجه به ابعاد استاندارد هارد داخلی ۳٫۵ اینچی و محدود بودن استفاده از پلاترها بدلیل کمبود فضا، این مسئله بسیار قابل اهمیت می باشد. شرکت سیگیت برای دستیابی به این ظرفیت، از تکنولوژی جدیدی استفاده کرده است.این تکنولوژی Heat-Assisted Magnetic Recording نام دارد.تکنولوژی HAMR، یک نوع ضبط مغناطیسی اطلاعات توسط حرارت می باشد.این تکنولوژی باعث ایجاد حرارت موقت در هنگام ذخیره اطلاعات توسط لیزر می باشد.

این حرارت باعث می شود تا اطلاعات در فضای کوچکتری ذخیره گردند و در اصل اطلاعات بیشتری بر روی یک دیسک ذخیره می شود. در این تکنولوژی عملیات حرارت، نوشتن اطلاعات و خنک سازی در کمتر از ۱ نانو ثانیه انجام می شود. لازم بذکر است که هارد دیسک های با این تکنولوژی هنوز به بازارهای جهانی راه پیدا نکرده اند.اما شرکت سیگیت از تکنولوژی بعدی خود نیز با نام HDMR سخن گفته است و به احتمال فراوان تا سال ۲۰۲۵ و یا بیشتر این تکنولوژی مورد استفاده تجاری قرار گیرد.

هارد دیسک های ۳٫۵ اینچی با تکنولوژی HAMR در سیستم های معمولی ودر کنار دیگر هاردها قابل استفاده خواهد بود.هارد دیسک ۱۶ ترابایتی سیگیت از سری Exos می باشد. به گفته مسئولین شرکت سیگیت، آزمایشات اولیه این هارد دیسک با موفقیت انجام شده است و به احتمال فراوان، در سال ۲۰۱۹ شاهد ورود اولین نسخه های هارد دیسک ۱۶ ترابایت Exos سیگیت به بازارهای جهانی باشیم.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.